Snowboarding Forum - Snowboard Enthusiast Forums

Snowboarding Forum - Snowboard Enthusiast Forums (http://www.snowboardingforum.com/forum.php)
-   Bindings (http://www.snowboardingforum.com/bindings/)
-   -   shopping for bindings (http://www.snowboardingforum.com/bindings/27820-shopping-bindings.html)

Sii315 04-14-2010 09:49 AM

shopping for bindings
 
im a little confused on what bindings i should throw on a new board. I just picked up my board for next season its a ride DH and i was worndering what would be a good pair of freestyle bindings to strap on with that board. any suggestions please.

thanks

weipim 04-14-2010 11:14 AM

Quote:

Originally Posted by Sii315 (Post 284713)
im a little confused on what bindings i should throw on a new board. I just picked up my board for next season its a ride DH and i was worndering what would be a good pair of freestyle bindings to strap on with that board. any suggestions please.

thanks

There are just too many choices ha, Rome 390. K2 formula. Union contact or data
etc... Btw. Nice board. If u want ride brand set , get the ride delta mvmnt

Sii315 04-14-2010 11:19 AM

thanks bro...i mean i havnt used the board yet but i hear the pop on it is insane...i use a pair of Ride contraband for my Ride kink n they r pretty sweet

Sii315 04-14-2010 11:20 AM

how do u feel about burton cartels, customs or freestyle...or any other sweet freestyle Burton Bindings?

weipim 04-14-2010 05:46 PM

well, i havent ride a cartel or freestyle yet, but I rode on the customs of my friends and I did not really like them. I like the padded footbed on my delta and formula, but the custom just feel too hard .

and also to be honest I am not such a burton fan, although I bought their most expensive bindings+ boots; and I believe to some extend this is what made me not a burton fan haha

last thing, I chose formula over cartels for my pick, but thats just me, cartels are sick bindings and have admirers all over this forum

Sii315 04-14-2010 05:49 PM

thanks alot ill take ur word on the bindings

linvillegorge 04-14-2010 06:15 PM

Flux Titans

alasdairm 04-14-2010 06:20 PM

Quote:

Originally Posted by Sii315 (Post 284727)
thanks bro...i mean i havnt used the board yet but i hear the pop on it is insane...i use a pair of Ride contraband for my Ride kink n they r pretty sweet

you have a pair of ride contraband and you like them? why not get another pair of those? if it ain't broke...

alasdair

linvillegorge 04-14-2010 06:23 PM

Quote:

Originally Posted by Sii315 (Post 284729)
how do u feel about burton cartels, customs or freestyle...or any other sweet freestyle Burton Bindings?

The Cartels are good bindings. The Customs are complete shit. Not familiar with the Freestyles, but I'm guessing shit as well.

weipim 04-14-2010 07:03 PM

Quote:

Originally Posted by alasdairm (Post 284850)
you have a pair of ride contraband and you like them? why not get another pair of those? if it ain't broke...

alasdair

yeah, i was surprised as well. Lots of ppl seem hating those to hell.


All times are GMT -5. The time now is 12:02 AM.

Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2