Greek Peak - Snowboarding Forum - Snowboard Enthusiast Forums
User Tag List

 
LinkBack Thread Tools Display Modes
post #1 of 9 (permalink) Old 03-30-2009, 08:46 PM
Salska
Guest
 
Posts: n/a
Mentioned: Post(s)
Tagged: Thread(s)
Quoted: Post(s)
Greek Peak

Hey i'm looking into applying to Ithaca College next year, and its only 18 miles from greek peak. (sweet ) but ive never been or known anyone who has, so people here who have been there whats you take on it? good for a local day to day hill, or a good "big" mountain resort? (obviously not western mts or vermont big, but you know...)

any experiences or opinions thoughts about greek greatly appreciated. thanks all.
Sponsored Links
Advertisement
 
post #2 of 9 (permalink) Old 03-31-2009, 05:08 PM
Salska
Guest
 
Posts: n/a
Mentioned: Post(s)
Tagged: Thread(s)
Quoted: Post(s)
thanks, sounds pretty sweet.


about the park tho: do they not have one at all? or is it just smaller or less features then other parks?
post #3 of 9 (permalink) Old 04-04-2009, 02:49 PM
ZFanatic
Guest
 
Posts: n/a
Mentioned: Post(s)
Tagged: Thread(s)
Quoted: Post(s)
It's good to know that it's a nice mountain. I'm going to school in Ithaca as well and was hoping it would be a nice mountain.

Do they generally have a lot of natural snow, or is it more man made?
post #4 of 9 (permalink) Old 04-05-2009, 06:29 PM
Senior Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Boston, MA
Posts: 208
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 0 Post(s)
is toggenburg a lot smaller than the others? do they have a nice park?

im lookin onto the college thing too and i got into colgate (in hamilton about an hour or so from ithaca i think) and just from askin ppl who go there it looks like snowboarding is not such a big thing at the school but when ppl do go they go to tog cuz its the closest. i really wanted to step up how much i rode in college but i liked colgate a lot and the snowboarding options are worrying me a little.
snowsam17 is offline  
post #5 of 9 (permalink) Old 04-05-2009, 09:03 PM
Senior Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Boston, MA
Posts: 208
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 0 Post(s)
haha awesome thanks thats reassuring, and good to know that its worth the extra few minutes to go to labrador and song

i knew there was snow i think the hardest part will be findin people from the school who wanna ride as much as me but meh if i have to ride alone thats cool to. ill be bringin my car up so bummin rides is not necessary
snowsam17 is offline  
post #6 of 9 (permalink) Old 04-06-2009, 08:51 PM
ZFanatic
Guest
 
Posts: n/a
Mentioned: Post(s)
Tagged: Thread(s)
Quoted: Post(s)
Cornell's ski/snowboard club has a free shuttle every weekend in spring semester. Idk if they'd let someone from IC hitch a ride, but maybe if you pay dues or something, who knows.
post #7 of 9 (permalink) Old 04-06-2009, 09:02 PM
Salska
Guest
 
Posts: n/a
Mentioned: Post(s)
Tagged: Thread(s)
Quoted: Post(s)
Quote:
Originally Posted by snowsam17 View Post
is toggenburg a lot smaller than the others? do they have a nice park?

im lookin onto the college thing too and i got into colgate (in hamilton about an hour or so from ithaca i think) and just from askin ppl who go there it looks like snowboarding is not such a big thing at the school but when ppl do go they go to tog cuz its the closest. i really wanted to step up how much i rode in college but i liked colgate a lot and the snowboarding options are worrying me a little.
colgate is another one im looking at. think your gonna go?
Ithaca is prolly still my top tho. so if i plan on gettin a season pass somewhere think id be best of gettin one at greek?

Last edited by Salska; 04-06-2009 at 09:06 PM.
post #8 of 9 (permalink) Old 04-07-2009, 01:33 PM
Senior Member
 
Join Date: Jan 2008
Location: Boston, MA
Posts: 208
Mentioned: 0 Post(s)
Tagged: 0 Thread(s)
Quoted: 0 Post(s)
Quote:
Originally Posted by Salska View Post
colgate is another one im looking at. think your gonna go?
Ithaca is prolly still my top tho. so if i plan on gettin a season pass somewhere think id be best of gettin one at greek?
i probably will end up goin im deciding between there and colby in maine. colby is in a better location for snowboarding as its 45 mins from sugarloaf but im pretty sure im gonna chose colgate cuz its a bit bigger and they have better club sports.

im thinkin that if i do go there id get a season pass at lab since they seem to have the best park, and since the hills are pretty small id wanna spend a lot of my time in the park.

and mpd thanks for the info and i will definetly be checkin that meet thread if i end up in ny!
snowsam17 is offline  
post #9 of 9 (permalink) Old 04-07-2009, 07:28 PM
Salska
Guest
 
Posts: n/a
Mentioned: Post(s)
Tagged: Thread(s)
Quoted: Post(s)
a friend of mine really wants to go to colby. but yea colgate is an incredible school, "just outside ivy" kinda school
Reply

Quick Reply
Message:
Options

Register Now



In order to be able to post messages on the Snowboarding Forum - Snowboard Enthusiast Forums forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.

User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.

Password:


Confirm Password:
Email Address
Please enter a valid email address for yourself.

Email Address:
OR

Log-in









Human Verification

In order to verify that you are a human and not a spam bot, please enter the answer into the following box below based on the instructions contained in the graphic.



Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page
Display Modes
Linear Mode Linear Mode



Posting Rules  
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

 
Powered by vBadvanced CMPS v3.2.3
For the best viewing experience please update your browser to Google Chrome