Banff and Lake Louise getting nuked! - Snowboarding Forum - Snowboard Enthusiast Forums
SnowboardingForum.com is the premier Forum on the internet. Registered Users do not see the above ads.
Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
Old 03-05-2012, 05:03 PM   #1 (permalink)
Veteran Member
 
roremc's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Banff, Alberta
Posts: 1,160
Default Banff and Lake Louise getting nuked!

Crazy conditions here at the moment! Looking out my office window and it has been snowing hard all day long. I was at Sunshine on the weekend and Wild West was off the hook. Super steep double blacks with waist deep snow! Tomorrow should be crazy. I think I will be taking the day off work. If they open the dive it will be epic. Strong winds have been loading it with snow all weekend!

Anyone else from AB get out there this weekend?
__________________
So many runs so little time.
roremc is offline   Reply With Quote
Sponsored Links
Advertisement
 
Old 03-05-2012, 05:04 PM   #2 (permalink)
Moderator
 
boarderaholic's Avatar
 
Join Date: Aug 2007
Location: Edmonton
Posts: 2,713
Default

FUUUU. That is all I have to say about that situation, for now...
boarderaholic is offline   Reply With Quote
Old 03-06-2012, 11:26 AM   #3 (permalink)
Senior Member
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 187
Default

1 meter of snow for banff the last 24 hours. =)
__________________
2010 152 LibTech Skate Banana, 2010 Ride nRc Bindings
newnew is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2012, 04:37 PM   #4 (permalink)
Reformed Creep-o-saurus
 
poutanen's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Calgary, AB
Posts: 5,447
Default

Actually Nakiska got pounded Monday, I was trying to get out of work this afternoon to head up, but couldn't find anyone to replace me. I hope there's still some snow in the glades this weekend!
poutanen is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2012, 05:27 PM   #5 (permalink)
Senior Member
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 187
Default

i'm also heading there this weekend...kinda worried about the +9 weather...but hopefully it should be okay the higher up the mountain you go!
__________________
2010 152 LibTech Skate Banana, 2010 Ride nRc Bindings
newnew is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2012, 05:37 PM   #6 (permalink)
Reformed Creep-o-saurus
 
poutanen's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Calgary, AB
Posts: 5,447
Default

Quote:
Originally Posted by newnew View Post
i'm also heading there this weekend...kinda worried about the +9 weather...but hopefully it should be okay the higher up the mountain you go!
Nakiska is heading to a high of 2 Deg each day, and Lake Louise is predicted to have a high of 0 each day. It always seems to be 5-10 deg colder in the mountains!

You heading to Nakiska or one of the "Big Three"? If you're at Nakiska look for a guy in a black jacket and yellow pants bombing runs with a contour Roam on the side of his head or attached to the back of his binding. That's not me... lol
poutanen is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2012, 08:55 AM   #7 (permalink)
Senior Member
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by poutanen View Post
Nakiska is heading to a high of 2 Deg each day, and Lake Louise is predicted to have a high of 0 each day. It always seems to be 5-10 deg colder in the mountains!

You heading to Nakiska or one of the "Big Three"? If you're at Nakiska look for a guy in a black jacket and yellow pants bombing runs with a contour Roam on the side of his head or attached to the back of his binding. That's not me... lol
omg lol. yeah i don't think i'll be going to nakiska, i heard it's fairly small. i'm gonna head to sunshine, hit up the park a bit and blast down some groomed runs and i think that'll be it for the season for me...i'd love to do a trip to revelstoke before this season ends but no one seems to have the funds nor the time to go with me so that will probably have to wait until next year
__________________
2010 152 LibTech Skate Banana, 2010 Ride nRc Bindings
newnew is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2012, 03:34 PM   #8 (permalink)
Reformed Creep-o-saurus
 
poutanen's Avatar
 
Join Date: Dec 2011
Location: Calgary, AB
Posts: 5,447
Default

Quote:
Originally Posted by newnew View Post
omg lol. yeah i don't think i'll be going to nakiska, i heard it's fairly small. i'm gonna head to sunshine, hit up the park a bit and blast down some groomed runs and i think that'll be it for the season for me...i'd love to do a trip to revelstoke before this season ends but no one seems to have the funds nor the time to go with me so that will probably have to wait until next year
I'd rather go to Nakiska than sunshine any day. Way too many flat areas at sunshine although the park seems decent. Nakiska certainly isn't small, 2400 feet or so. I'm sure on powder days sunshine is great, but when you look at my GPS stats I'm doing WAY more vertical vs. horizontal at Nakiska. I'd rather drive the 20 minutes farther and be at Lake Louise if I'm going all the way past Banff anyway.

Yeah, when I moved out here Nak seemed to have a bad reputation but it's actually a great resort to have 1:10 away from my house.

We're doing another Fernie trip in a couple weeks. GF just had laser eye surgery today (mine was 4 years ago), and we're going to try to hit kicking horse at least once this year. Pretty sure I want all RCR resorts plus lake louise on my season pass next year. That'd be Fernie, Kimberley, Nakiska, Kicking Horse + Lake Louise. I'm betting it'll be about $1300 on pre-season deals which isn't bad.
poutanen is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2012, 05:02 PM   #9 (permalink)
Veteran Member
 
roremc's Avatar
 
Join Date: Oct 2009
Location: Banff, Alberta
Posts: 1,160
Default

Newnew why are you not riding again after this weekend? The snow is just getting good now in the rockies. The BC resorts are about to turn to shit. Warm temps here we come!

Poutanen Sunshine is a flat as you make it!
__________________
So many runs so little time.
roremc is offline   Reply With Quote
Old 03-08-2012, 05:07 PM   #10 (permalink)
Senior Member
 
Join Date: Nov 2011
Posts: 187
Default

Quote:
Originally Posted by roremc View Post
Newnew why are you not riding again after this weekend? The snow is just getting good now in the rockies. The BC resorts are about to turn to shit. Warm temps here we come!

Poutanen Sunshine is a flat as you make it!
haha i dont' know, i've been everywhere this season already, and my trip to lake tahoe kind of capped it off. and with the weather being how it is, all rollercoaster in alberta, all i see if slush and gravel. i may have 1 more trip in me but i think i am gassed out for boarding. we'll see how this weekend goes in sunshine. i'm excited but at the same time i feel tired already...you guys ever get that? lol
__________________
2010 152 LibTech Skate Banana, 2010 Ride nRc Bindings
newnew is offline   Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On



All times are GMT -5. The time now is 03:30 PM.



Powered by vBulletin® Version 3.8.7
Copyright ©2000 - 2014, vBulletin Solutions, Inc.
Content Relevant URLs by vBSEO 3.6.0 PL2
VerticalSports
Baseball Forum Golf Forum Boxing Forum Snowmobile Forum
Basketball Forum Soccer Forum MMA Forum PWC Forum
Football Forum Cricket Forum Wrestling Forum ATV Forum
Hockey Forum Volleyball Forum Paintball Forum Snowboarding Forum
Tennis Forum Rugby Forums Lacrosse Forum Skiing Forums