Snowboarding Forum - Snowboard Enthusiast Forums banner
341 - 360 of 569 Posts
Die eerste run op je Surfari zal je verbazen, het is een kwaliteitsboard en zal het zeker waard zijn als je eenmaal rijdt, ik kan niet wachten om je bericht na de rit te lezen en je enthousiasme hier te voelen.

Veel plezier
Ik kijk er naar uit. Heb het board gisteren pas gekregen. Nieuwe bindingen (die dit keer passen) en schoenen (die helaas te klein zijn) zijn vandaag aangekomen. Ik ben een breed board (Custom X) gewend, dus dit wordt een interessante verandering.

Ik heb wel een vraag. Mijn stance op mijn Custom X is zowel dichterbij (voeten dichter bij elkaar), maar ook verder naar achteren op het board. Ik gebruik een 21/9 setup of zo. De referentiepunten op de 161 zijn een stuk breder dan ik gewend ben. Dat gezegd hebbende, wat is de aanbeveling over hoe de bindingen het beste te positioneren op basis van hoe de flexpunten van het board beginnen en zijn ingesteld? Ik kan de achterkant bijna gecentreerd houden en de voorkant helemaal naar achteren verplaatsen, of beide dichter bij elkaar plaatsen.

Ik heb nog nooit op dit board gereden en heb geen idee wat ik hier kan verwachten.

Ik ben ongeveer 6' of zo. 182 lbs. Maat 12 schoen.

Het heeft al een korte tail, dus ik zou beide bindingen bij elkaar brengen gezien de twee opties. Sla ze terug op een diepe poederdag.
Bedankt, dat ga ik dan proberen.

Ik weet dat sommige nieuwere boards langere oppervlakken hebben, ongeacht de lengte van de nose/tail, dus het is een beetje een illusie waar het midden echt zit. En natuurlijk, hoe/waar ze buigen, camber, enz., enz. De laatste keer dat ik een board kocht, was in 2008 of zo, dus veel hiervan is nieuw voor mij.

Bedankt, dat ga ik dan proberen.

Ik weet dat sommige nieuwere boards grotere oppervlakken hebben, ongeacht de lengte van de neus/staart, dus het is een beetje een illusie waar het midden echt zit. En natuurlijk, hoe/waar ze buigen, camber, etc, etc. De laatste keer dat ik een board kocht was in 2008 of zo, dus veel hiervan is nieuw voor mij.
Wow, het is een tijdje geleden dat je een nieuw board hebt gekregen. Op dit forum kunnen leden het meestal niet weerstaan om zelfs maar één seizoen zonder een nieuw board te gaan. [emoji1787]Op basis van de beoordelingen van de Surfari staat je een traktatie te wachten! Ik zou er graag een kopen, zelfs als het niet echt voor mijn gewicht is ontworpen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wow, het is een tijdje geleden dat je een nieuw board hebt gekregen. Op dit forum hebben leden de neiging om het niet te kunnen weerstaan, zelfs niet om één seizoen zonder een nieuw board te doen. [emoji1787]Gebaseerd op beoordelingen van de Surfari staat je iets leuks te wachten! Ik zou er graag een kopen op een dag, zelfs als het niet echt is ontworpen voor mijn gewicht.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik was tot voor kort helemaal uit de sport. Nu is het sinds half januari helemaal in. Best cool om alle ontwikkelingen in de technologie te zien.

Nieuw om deel te nemen aan het forum. Na het lezen van zoveel berichten over Amplid snowboards, heb ik eindelijk besloten om de knoop door te hakken en een nieuw 157 Souly Grail plus een set van hun mutant bindingen eerder deze maand rechtstreeks van hun website in Duitsland gekocht. Ik moest dit plaatsen omdat de verwachting van het board versus de realiteit echt frustrerend is.

Vanwege "Covid" prioriteerde de versnelde verzending van UPS niet echt... moest nog 20 dagen wachten voordat het voor mijn deur aankwam. Maar dit was prima, ik kon wachten.

Met alle opwinding en zo was ik erg teleurgesteld toen het board arriveerde... De tail aan de rechterkant had een enorme chip! Nou, UPS vermeldde dat het pakket "beschadigd" was tijdens het lange transport. Toch had Amplid meer nadruk moeten leggen op het leveren van hun goede product... dit is een board van USD770, en nu heb ik eerlijk gezegd geen idee wat ik ermee moet doen.

Voordat ik het board kocht, reageerde Amplid heel snel op mijn vragen over de verschillen tussen verschillende productboards... echt goed. Maar zodra ik foto's van dit board stuurde en om oplossingen vroeg, of een garantieclaim indiende op hun website, hoor ik geen reactie.

Als iemand een oplossing weet om dit te repareren, geef dan advies.

Ik heb ook een claim ingediend bij UPS, ik betwijfel ten zeerste of er iets zal gebeuren.

Serieus, Amplid-producten zien er erg goed en legitiem uit, maar ik denk dat het gewoon een pijn in de kont is en het niet waard is om met deze problemen om te gaan.

Dat is niet goed. De mijne kwam ook in een doos zonder extra opvulling. Het is puur toeval dat de jouwe de beschadigde was en niet de mijne. Ik ken minstens één bezorgbedrijf in Noorwegen dat op video is betrapt terwijl ze pakketten gewoon rondgooiden, dus ik ben niet verbaasd dat schade zoals die van jou gebeurt. Amplid, en elk ander bedrijf dat producten per post verstuurt, zou betere voorzorgsmaatregelen moeten nemen bij het verpakken van hun producten.

Dat is niet goed. De mijne kwam ook in een doos zonder extra vulling erin. Het is puur toeval dat de jouwe de beschadigde was en niet de mijne. Ik ken minstens één bezorgbedrijf in Noorwegen dat op video is betrapt terwijl ze pakketten gewoon rondgooiden, dus ik ben niet verbaasd dat schade zoals de jouwe voorkomt. Amplid en elk ander bedrijf dat producten per post verzendt, zouden betere voorzorgsmaatregelen moeten nemen bij het verpakken van hun producten.
Ik had het beter moeten weten... Omdat ik in Canada woon, heb ik nog geen enkel bedrijf gezien dat Amplid-producten verkoopt... de dichtstbijzijnde die hun board verkoopt, is iemand uit Utah of Colorado, VS, maar hun voorraad is zo laag dat er in principe niets beschikbaar was.
Serieus, als ik de komende 36 uur niets van Amplid hoor, zal ik dit betwisten met PayPal... Ik woon in Canada en het is bijna 2 uur 's nachts voor mij... En ik verwacht dat ze zullen reageren op mijn zorgen tegen de tijd dat ik wakker word.

Het sneeuwt nu buiten, het zou leuk geweest zijn om dit nieuwe board en de binding te testen op verse poedersneeuw... ach ja...

Gregor @ Amplid haakt het op. Ze vonden een huidige 157 Surfari bij hun Nederlandse distributeur en sturen hem mijn kant op. Zal helaas niet op tijd zijn voor dit seizoen, maar ik kan niet wachten tot volgend jaar.

Welnu, ik heb eindelijk een reactie van Gregory op zaterdagavond (3 dagen later) gekregen waarin hij zei dat ze een claim zouden indienen bij UPS en me voorstelde een reparateur te zoeken om mijn board te repareren.

Omdat ik ook een claim heb ingediend bij UPS, hoop ik dat UPS ons zeker zal antwoorden, hetzij van mij, hetzij van Amplid, maar ik wacht nog steeds.

Ondertussen ben ik naar een snowboardwinkel gegaan en de reparateur zegt dat hij het beschadigde deel moet trimmen en proxy moet aanbrengen om het uiteinde af te dichten. Ik ben een beetje teleurgesteld omdat het er slecht uit zou zien en uit balans zou zijn. Ondertussen zeggen zowel Gregory als de reparateur dat de beschadigde tail alleen over cosmetica/uiterlijk gaat, en zelfs na de reparatie zou dit geen invloed hebben op de prestaties/de rit. De reparatie kost ongeveer CAD 90-100.

Ten eerste ben ik realistisch dat het voor mij geen zin zou hebben om mijn board terug te sturen naar Duitsland voor garantie of retournering, aangezien de kosten voor beide gewoon dom zijn, plus het feit dat ik mogelijk weer invoerrechten/importen moet betalen. Letterlijk denk ik dat het logischer zou zijn om Gregory te vertellen dat hij ons een enorme korting moet geven voor een ander Amplid Board. (Ik had eigenlijk ook Morning Glory en DaDa op het oog.) maar ik had geen zin om nog meer te betalen totdat ik uitprobeer of Amplid echt legitiem is (dit is mijn eerste Amplid board). Maar nogmaals, ik weet niet zeker of ik rechtstreeks vanuit Europa bestel... dit is een vertrouwenskwestie.

Ten tweede wil ik afwachten of UPS de claim goedkeurt (in welke mate... UPS zegt, zoals ik heb gelezen tot USD 100?), maar Gregroy zegt dat UPS mogelijk volledig kan betalen voor een nieuwe.

Ten derde, als de claim echt waardeloos is, zou ik voor de 3e optie kunnen gaan, namelijk een claim starten bij paypal. Eerlijk gezegd, ik wil dit niet doen, gewoon omdat het voelt alsof ik Amplid uitbuit.

Ten slotte zegt Gregory dat hij me blij kan maken als alle opties mislukken.

Dus ik heb besloten om nog even te wachten.

Ja, het is waardeloos omdat ik hier een board heb en er nog steeds niet op kon rijden, en het seizoen staat op het punt voorbij te zijn.

Nog een opmerking, ik heb hun Mutant bindingen geprobeerd op mijn Burton board, en ik moet zeggen dat ze eigenlijk best goed zijn. Ze voelen stijf aan, maar toch voelt de zool veerkrachtig en zacht.. ik bedoel, ze hebben deze luchtzakken bij de tenen en hielen die gewoon een deel van de trillingen van mijn voeten absorberen. Ik bedoel, op een gegeven moment kreeg ik minder feedback van het board, vanwege luchtzakken, maar tegelijkertijd is het niet zo dat ik de controle verlies. Hoewel ik het gevoel had dat ik extra gewicht en moeite moest doen om te wisselen en te draaien, is dat niet het geval.

Even ter verduidelijking, ik geef er tegenwoordig de voorkeur aan om op poeder te carven of te cruisen en stijve laarzen te dragen... ik draag Ride's Lasso of Insano, Malavita of Cartel X (afhankelijk van mijn board van de dag) en probeer onlangs de 21-22 Vans Infuse (vind de Vans nu eigenlijk erg leuk). Ik ben nu 45, dus rondspringen lijkt niet meer zo gemakkelijk te zijn als voorheen. Ik zal deze Mutant bindingen opnieuw kopen, tenzij ik de Clew echt leuk vind, die ik nog niet heb geprobeerd. (al besteld voor het volgende seizoen).

Ja, dat is een cosmetisch probleem, maar het is een nieuw board. Ik zou waarschijnlijk een nieuw board of een aanzienlijk % terug hebben gewild om het te behouden. Ik begrijp dat het niet de schuld van amplid is dat het beschadigd is, maar de waarheid is dat ze het beter hadden kunnen verpakken... Imho, de juiste zet vanuit klantenserviceperspectief is om een gedeeltelijke/volledige terugbetaling te doen, afhankelijk van de bereikte deal en voor amplid om het met het verzendbedrijf te regelen. Dat je er tussen zit, is een enorme domper.

Dit is niet cosmetisch en zou in het oog springen als je de achterkant in de sneeuw laat zakken. Moet naar mijn mening afgezaagd worden.

Zoals gezegd, heb ik mijn Sufari ontvangen die ik zou nemen (aangezien degene die ik kocht niet op voorraad was of naar iemand anders was verzonden, het is me niet helemaal duidelijk), en ik heb gewerkt om de schade eraan te herstellen. Er was niet veel, maar ik heb epoxy op de hoek aangebracht en denk dat het wel goed zal komen. Je kunt het niet echt zien als je niet kijkt.

Na een mooie waxbeurt en wat randreiniging (ik gok van het rondstuiteren tijdens het verzenden) zag het er in principe als nieuw uit.

Ik kon hem zaterdag meenemen. Van een 2008/9 Burton Custom X (wat een plank is uit een tijd dat de mensheid blijkbaar niet veel wist over het bouwen van comfortabele snowboards) was dit zo'n enorme verbetering. Het board voelde alsof ik een cheat-modus had ingeschakeld. De manier waarop ik het aan mijn familie beschreef, was dat elke run een gemakkelijker kleurniveau was (zwart was blauw, blauw was groen), zo niet meer. Ik weet dat kleuren subjectief zijn voor elke berg, maar dit illustreert gewoon hoe gemakkelijk dit board alles maakte. En het was snel.

Bovendien is de edge-to-edge snelheid zo verdomd snel. Toegegeven, ik vergelijk met mijn oude board, maar ik heb dit seizoen een huidig model Jones Flagship gedemonstreerd, en hoewel het snel van edge naar edge was, was het niets zoals dit in het algemeen, vooral niet als je plat reed. Ik ben opgegroeid met competitieracen en houd ervan om zo plat mogelijk te rijden als dat kan. En dit maakte het gewoon zoveel gemakkelijker om te doen.

Onnodig te zeggen, het board voldeed aan de hype.

Dat gezegd hebbende, ik hoop dat Amplid begint met het bedekken van hun randen met schuim voor verzending, en ik hoop dat deze huidige logistieke problemen worden opgelost, want ik zie dit niet als de laatste van hen die ik bezit.

Op dit moment ben ik ongelooflijk blij met het board en ben nu op zoek om het aan te vullen. Maar ik zal moeten zien wat ze allemaal in de maak hebben voordat ik beslis.

Zoals gezegd, heb ik mijn Sufari ontvangen die ik zou nemen (aangezien degene die ik kocht niet op voorraad was of naar iemand anders werd verzonden, ik ben niet helemaal zeker), en ik heb gewerkt om de schade eraan te herstellen. Het was niet veel, maar ik heb epoxy op de hoek aangebracht en denk dat het prima zal zijn. Je kunt het eigenlijk niet eens zien als je niet kijkt.

Na een mooie waxbeurt en wat randreiniging (ik gok van het rondstuiteren tijdens het verzenden) zag het er in principe als nieuw uit.

Ik kon het zaterdag meenemen. Van een 2008/9 Burton Custom X (wat als een plank is uit een tijd dat de mensheid blijkbaar niet veel wist over het bouwen van comfortabele snowboards) was dit zo'n enorme verbetering. Het board voelde alsof ik een cheat-modus had ingeschakeld. De manier waarop ik het aan mijn familie beschreef, was dat elke run een gemakkelijker kleurniveau was (zwart was blauw, blauw was groen) zo niet meer. Ik weet dat kleuren subjectief zijn voor elke berg, maar dit illustreert gewoon hoe gemakkelijk dit board alles maakte. En het was snel.

Verder is de edge-to-edge snelheid zo verdomd snel. Toegegeven, ik vergelijk met mijn oude board, maar ik heb dit seizoen een huidig model Jones Flagship gedemonstreerd, en hoewel het snel van edge to edge was, was het in het algemeen niets zoals dit, vooral bij het rechtuit rijden. Ik ben opgegroeid met competitieracen en hou ervan om zo rechtuit mogelijk te rijden. En dit maakte het gewoon zoveel gemakkelijker om te doen.

Onnodig te zeggen, het board voldeed aan de hype.

Dat gezegd hebbende, ik hoop dat Amplid begint met het bedekken van hun randen met schuim voor verzending, en ik hoop dat deze huidige logistieke problemen worden opgelost, want ik zie dit niet als de laatste van hen die ik bezit.

Op dit moment ben ik ongelooflijk blij met het board en ben nu op zoek om het aan te vullen. Maar ik zal moeten zien wat ze allemaal in de maak hebben voordat ik beslis.
Dat is een goede manier om het board te beschrijven - ik ben er dol op, het is gewoon een geweldig deck en degenen die erop hebben gereden, weten het.

Dit is niet cosmetisch en zou in het oog springen als je de staart in de sneeuw laat zakken. Moet naar mijn mening worden afgesneden.

Image
Ja, de reparateur zegt dat die stalen rand moet worden afgesneden, in feite de hele punt van de staart, ongeveer 1,5-2 cm breed.

Ik heb net dit bericht van UPS ontvangen, toen ik voor het laatst mijn claim op hun website controleerde: Er staat "Goedgekeurd". Raar dat ik geen e-mail van UPS heb ontvangen. Hoe dan ook, laten we gewoon hopen dat Gregor me een nieuwe stuurt of zoiets. Hopelijk is er deze keer een betere bescherming, zoals ik heb gevraagd. Nu begint het wachten weer.

341 - 360 of 569 Posts