Snowboarding Forum - Snowboard Enthusiast Forums banner
201 - 220 of 378 Posts
Heb deze kleine zijvideo gemaakt om het FASE-systeem in meer detail uit te leggen. Zal er binnenkort nog een hebben waarin ik de belangrijkste en meest populaire vragen beantwoord die ik in de reacties heb gekregen. Ik hoop dat het helpt 👍
Is het je opgevallen dat sommige van de andere recensenten het probleem hebben opgemerkt met de teenriemen die bewegen op de Rome- en Bataleon-bindingen?

Ik bedoel, het zachtjes omhoog duwen van een teenriem was voor mij geen dealbreaker. Niet in vergelijking met het constant moeten vissen van een onder mijn schoen.

Heeft deze kleine zijvideo gemaakt om het FASE-systeem in meer detail uit te leggen. Zal er binnenkort nog een komen met antwoorden op de belangrijkste en meest populaire vragen die ik in de reacties heb gekregen. Ik hoop dat het helpt 👍
Heb je het probleem opgemerkt dat sommige van de andere reviewers hebben opgemerkt met de teenbandjes die bewegen op de Rome- en Bataleon-bindingen?

Ik bedoel, het zachtjes omhoog duwen van een teenbandje was voor mij geen dealbreaker. Niet in vergelijking met het constant moeten vissen van een onder mijn schoen.
Ik heb nooit grote problemen gehad met de teenbandjes, maar ik weet wel dat er een paar kleine aanpassingen en kleine ontwerpupgrades plaatsvinden voordat de productiebindingen in de winkels liggen 👍

Heb de afgelopen 3 maanden alle vier de versies gereden, voornamelijk de Thirtytwo T32M binding. FASE is de toekomstige technologie van 2-strap bindingen! Echte 2-strap prestaties maar VEEL sneller in/uit. Wie wil dat nou niet? De eerste keer weer andere bindingen getest zonder de FASE en ik was bijna vergeten de teenstrap los te maken. :LOL:

Heb de afgelopen 3 maanden op alle vier versies gereden, voornamelijk de Thirtytwo T32M binding. FASE is de toekomstige technologie van 2-strap bindingen! Echte 2-strap prestaties maar VEEL sneller in/uit. Wie wil dat nou niet? De eerste keer weer andere bindingen testen zonder de FASE en ik vergat bijna de teenstrap los te maken. :LOL:
ik kan dit bevestigen. Het is na het rijden met FASE vele dagen en dan teruggaan naar een normale binding, dat je beseft hoe veel gemakkelijker en sneller FASE is. Omdat ik ouder en minder flexibel ben, plaagden mijn jongens me vroeger, terwijl ze wachtten tot ik me vastmaakte. Nu met FASE heb ik de helft van de tijd nodig die zij nodig hebben.
ik zal nu iets snellers moeten bedenken nu ze FASE bindingen rijden🤦🏼

Nadat ik gisteren je reactie op YouTube had gezien, zoals ik in de reactie terug zei, was ik niet 100% zeker over de pre-rotatie, maar nu durf ik wel te zeggen dat ze dat niet zijn. Heb ze van dichtbij bekeken en wat metingen gedaan. Bekijk de video 👍

Na het zien van je reactie op YouTube gisteren, zoals ik in de reactie terug zei, was ik niet 100% zeker over de pre-rotatie, maar nu ben ik er zeker van dat ze dat niet zijn. Heb ze van dichtbij bekeken en wat metingen gedaan. Bekijk de video 👍

Pre-rotatie verwijst naar de bovenkant van de highbacks van de bindingen. Hier is het belangrijk. Ik had gehoord dat Rome en Bataleon deze functie hadden, maar bij nadere beschouwing lijkt dat niet zo te zijn.

Image

dit is de JONES FASE die de pre-rotatie aan de bovenkant van de HB laat zien. Ik heb momenteel geen paar 32 bij me, dus kan niet bevestigen of ze pre-rotatie hebben.

Ik begrijp wat je zegt, dat is in feite waar ik naar verwees als een asymmetrische highback. Daar zit de verwarring. Bedrijven verwijzen meestal naar "highback rotatie" wanneer ze het hebben over waar het op de heelloop wordt gemonteerd en hoe je ze kunt aanpassen door ze fysiek in de heelloop te draaien. Dan zou de vorm hierboven asymmetrisch zijn, waardoor er iets meer materiaal aan de buitenkant van de highback komt. De Jones- en Bataleon-bindingen zijn absoluut asymmetrisch, de Rome is licht asymmetrisch en de Thirtytwo highback is volledig symmetrisch.

Ik begrijp wat je zegt, dat is in feite wat ik bedoelde met een Asymmetrische Highback. Daar zit de verwarring. Bedrijven verwijzen meestal naar "highback rotatie" wanneer ze het hebben over waar het op de heelloop wordt gemonteerd en hoe je ze kunt aanpassen door ze fysiek in de heelloop te draaien. Dan zou de vorm hierboven asymmetrisch zijn, waardoor er iets meer materiaal aan de buitenkant van de highback komt. De Jones- en Bataleon-bindingen zijn absoluut asymmetrisch, de Rome is licht asymmetrisch en de Thirtytwo highback is volledig symmetrisch.
View attachment 177004

Dat zijn twee verschillende kenmerken van de highback en die beschrijving zet ze een beetje dicht bij elkaar om het op één te laten lijken. Deze van de Jones-archieven is iets beter, waar het het voordeel van de asym highback iets meer beschrijft EN DAN vermeldt hoe ze ook 5 graden voorgedraaid zijn (wat verwijst naar hoe/
Image
waar ze in de heelloop zijn gemonteerd).

Dat zijn twee verschillende kenmerken van de highback en die beschrijving zet ze een beetje dicht bij elkaar om het op één te laten lijken. Deze van de Jones-archieven is iets beter, waar het het voordeel van de asym highback iets meer beschrijft EN DAN vermeldt hoe ze ook 5 graden voorgedraaid zijn (wat verwijst naar hoe/ View attachment 177010 waar ze in de heelloop zijn gemonteerd).
Niet-FASE Jones, NU en ja bindingen hebben allemaal een symmetrische highback montage en staan geen highback rotatie toe. De pre-rotatie is een vaste rotatie in het bovenste uiteinde van de highback. Dit is hetzelfde als de FASE Jones binding.

Geen foto's nodig, ik ben bekend met de Jones/Yes bindingen. Ik besef me dat alle huidige bindingen een symmetrische montage op de hiel lus hebben. Maar de vragen over de bindingen met FASE die rondgaan over "rotationele highbacks" verwijzen allemaal naar een highback die in de hiel lus kan worden gedraaid en daadwerkelijk kan worden aangepast, of ze nu een asymmetrische highback hebben of niet. De foto van de bindingen die u stuurde (en de foto/beschrijving waarop ik reageerde) was de oude Jones Apollo uit 2011, die destijds een asymmetrische highback EN voorgedraaide montage had. De huidige, bijgewerkte modellen hebben alleen de asymmetrische highback. In de snowboardindustrie verwijst de bewoording "rotationele highback" of "voorgedraaide highback" naar hoe deze op de hiel lus is gemonteerd, niet naar hoe het bovenste deel van de highback is gevormd. Ik probeer hier niet moeilijk over te doen, ik wil gewoon niet dat mensen denken dat er een functie op de bindingen zit die er niet is. Uiteindelijk heeft u gelijk, maar de juiste bewoording/manier om de specificaties/technologie over te brengen is: de highbacks zijn NIET voorgedraaid en kunnen niet worden gedraaid, maar een paar van de highbacks ZIJN asymmetrisch met extra materiaal aan de bovenkant, laterale kant om te helpen compenseren voor het feit dat ze niet kunnen worden gedraaid.

Het is niet nodig om foto's te sturen, ik ben bekend met de Jones/Yes bindingen. Ik besef me dat alle huidige bindingen een symmetrische montage op de hiel lus hebben. Maar de vragen over de bindingen met FASE die gaan over "rotationele highbacks" verwijzen allemaal naar een highback die kan worden gedraaid in de hiel lus en daadwerkelijk kan worden aangepast, of ze nu een asymmetrische highback hebben of niet. De foto van de bindingen die je stuurde (en de foto/beschrijving waar ik op reageerde) was de oude Jones Apollo uit 2011, die toen een asymmetrische highback EN voorgedraaide montage had. De huidige, bijgewerkte modellen hebben alleen de asymmetrische highback. In de snowboardindustrie verwijst de bewoording "rotationele highback" of "voorgedraaide highback" naar hoe deze op de hiel lus is gemonteerd, niet naar hoe het bovenste deel van de highback is gevormd. Ik probeer hier niet moeilijk over te doen, ik wil gewoon niet dat mensen denken dat er een functie op de bindingen zit die er niet is. Uiteindelijk heeft u gelijk, maar de juiste bewoording/manier om de specificaties/technologie over te brengen is: de highbacks zijn NIET voorgedraaid en kunnen niet worden gedraaid, maar een paar van de highbacks ZIJN asymmetrisch met extra materiaal aan de bovenkant, zijkant om te helpen compenseren voor het feit dat ze niet kunnen worden gedraaid.
vrijwel alle moderne binding highbacks zijn asymmetrisch, dus het noemen van HB asym betekent niets. Zelfs de 32 FASE highbacks die symmetrisch lijken, zijn in feite asymmetrisch.

de Jones, NoW en yes bindingen hebben nog nooit enige highback rotatie mogelijkheid gehad.

Image

jf laat deze NoW drive binding zien in deze clip, en zoals je kunt zien, is er geen rotatie functie met deze highbacks. Trouwens: 2018 en 2020 NoW drive waren precies dezelfde binding.

de pre-rotatie functie met deze bindingen is dat ze in de bovenste helft draaien en de extra verlenging aan de buitenkant.

dit is een screenshot van een bovenaanzicht, FASE jones highback, van een CAD tekening.

Image

het roze is de rechter highback en het spookachtige blauw is de linker HB. Zoals je kunt zien, ziet een voorgedraaide higback er zo uit.

Ik liep vandaag willekeurig een winkel binnen en ze hadden hun FASE Katana- en Blaster-samples op de display staan zodat mensen ermee konden spelen. Ze waren niet op een bord vastgeschroefd, maar ik kon wel met de ratels en andere onderdelen knoeien. Uit de tests die ik kon doen, bleek de enkelband gemakkelijk te gebruiken en ik ben niet bezorgd over de duurzaamheid van de verbinding tussen de hendel en de highback. Ik kon hem ook redelijk gemakkelijk uit elkaar halen door gewoon met mijn hand op de highback te slaan, dus het zou een fluitje van een cent moeten zijn als je een schoen gebruikt om hem naar beneden te trappen.

De teenriem webbing voor de Blaster is zeker flexibeler dan voor de Katana (met een korreltje zout, dit waren sample bindingen dus het kan veranderen).

De Blaster sample had de zwarte body maar met grijze accentkleuren in plaats van de rode die voor de productversie werden getoond. Ik weet dat ik waarschijnlijk in de minderheid ben, maar ik vond het grijs mooier. Ik vraag me af of ze de kleuronderdelen als reserveonderdelen zullen verkopen, want dat zou mensen in staat stellen om accentkleuren te verwisselen voor de andere opties in het model.

Ik ben zeker geĂŻnteresseerd in het kopen van een paar. Ik moet alleen beslissen welke binding het meest logisch is voor hoe ik rijd - niet de Thirty Two, ik ben geen freestyle. Ik zal waarschijnlijk mijn Flow NX2-TM bindingen op mijn Coda en de FASE op mijn Superposition zetten.

Ha, je had helemaal gelijk. Heb je ervaring met skate tech? Zo ja, vond/vind je het leuk of niet?
Een beetje laat, maar ik ben dol op skatetech. Ik heb nu drives en jones mercury. Ik haat de teenband van de huidige drives, maar ben dol op de stijfheid van de binding. Mercury is een beetje te zacht, maar de bandjes passen goed bij mijn schoenen. Skatetech helpt echt met de kantengrip, vooral op de hielkant. Aan de oostkust rijd ik zoveel ijs dat skatetech het gewoon absorbeert en de kracht rechtstreeks in de kant zet. Ik betrap mezelf er vaak op dat ik agressiever rijd dan ik zou moeten doen en besef pas hoe ijzig het is als ik iets langs me hoor schrapen op het ijs. Skates absorberen echt geklets terwijl ze op de kant staan, waardoor de kant op stevige sneeuw in contact blijft. Als skatech in fase kan worden opgenomen, zou dat geweldig zijn. Het zou jammer zijn om skatetech te verliezen op niet-echte mercury mercury bindingen van jones die een naam gebruiken maar geen belangrijke functie behouden. Als je echter geen ijs rijdt, zul je misschien niet zo veel van de technologie houden.

201 - 220 of 378 Posts