Snowboarding Forum - Snowboard Enthusiast Forums banner

Binnenzolen $ vs $$$$$$?

356 views 5 replies 6 participants last post by  NullR6  
#1 · (Edited)
Dus de andere dag pakte ik een tweedehands Burton Gig bag Gen' 2 in uitstekende staat voor een goede prijs lokaal op Marketplace voor $Au80 ($US53). Best blij, want de man was net spullen aan het uitladen die hij niet meer gebruikte. Hoe dan ook, toen ik thuiskwam, ontdekte ik dat er een paar SIDAS voetbedden in het centrale vak zaten. Ze waren een beetje gekreukt, dus ik heb ze gewassen in de wasmachine.

Image

Hoe dan ook, ik wist dat deze waarschijnlijk een beetje prijzig waren, dus ik heb hun RRP online gecontroleerd. $Au89.99 ($US60)...., verdomme, dat had ik niet verwacht.

Image

Door de jaren heen heb ik gereden met topklasse Burton SLX en Ions en je krijgt wel een high-end liner en voetbed in deze, maar ze zijn nog steeds niet zo goed als aftermarket. Al 12 maanden rijd ik met voetbedden die ik van Aliexpress heb gehaald, die naar mijn mening behoorlijk goed zijn. Ik heb geen hoge of lage voetboog en als er al iets is, voel ik de ondersteuning van de voetboog met de geringste druk onder de voet. Nu kosten de Aliexpress "eirmat" voetbedden $Au7-9 geleverd (afhankelijk van of je ze in de uitverkoop pakt en sommige maten hebben minuscule fluctuaties in prijs op en neer). De Aliexpress voetbedden zijn echter maar 8% van de kosten van de SIDAS voetbedden en dit zijn geen custom, maar off the shelf.

Image

Nu zal dit een lekenbespreking zijn, want ik heb geen enkele podologische expertise. Je kunt voelen dat de anatomie bij SIDAS voetbedden iets beter is rond het onderste hielgebied, maar dit zijn high arch supports, dus ze zullen iets steviger geconstrueerd zijn. Het gelkussentje in de hiel voelt bij beide voetbedden qua compressie en rebound vrij vergelijkbaar aan.

Image

De dikte van elk is nogal verschillend. Ik pakte de schuifmaat erbij en ontdekte dat de SIDAS voetbedden 3,1 mm dik zijn in het voorvoetgebied, terwijl de Aliexpress-exemplaren 5,2 mm dik waren. De SIDAS voetbedden voelen iets steviger aan, maar ze zijn slechts 3,1 mm dik, dus moeilijk goed te beoordelen. De Aliexpress voetbedden zijn iets zachter onder de voet en voelen veel fijner aan.

Image

De voetboogondersteuningen vullen een vergelijkbaar groot gebied onder de voet op, waarbij de SIDAS voetbedden, als aangewezen high arch model, iets stijver zijn voor beweging.

Nu, wat kan ik over deze voetbedden zeggen. De Aliexpress voetbedden zijn naar mijn mening behoorlijk goed en ik ben er tevreden mee. Ze geven veel meer ondersteuning aan de voetboog dan standaard Burton voetbedden en voelen beter aan onder de voet. De SIDAS voetbedden zijn iets beter, maar ze zijn 100% zeker niet 12 keer de prijs van de Aliexpress-exemplaren waard.

#2 ·
Ik gebruikte de oude Ed Vissure "signiture" Blue Sole al meer dan 10 jaar, ze waren en zijn nog steeds geweldig. Maar 2 jaar geleden begonnen mijn knieën te protesteren door de schokken van de AT-boots... keek rond naar snowboardopties... en niets leek beter dan wat ik had. Willekeurig tijdens het winkelen voor straatschoenen, kocht ik een paar Georgia Boot "AMP"-inlegzolen omdat ze er pluche uitzagen, gemaakt waren om de hele dag op beton te stampen tijdens het werk en slechts $18 kostten. Ik knipte ze bij... en geen protesterende knieën meer... ze zijn mijn huidige winnaars. Trouwens, ze zagen er super pluche en dik uit, maar ze drukten mooi samen en zijn zeer comfortabel zonder problemen.

#3 · (Edited)
Schuim in inlegzolen werkt voor mij helemaal niet, dus ik zou geen van deze 2 hebben gekocht.

Heb Superfeet geprobeerd. Ze zijn slechts iets goedkoper dan Sidas. Vrij stijf en verkrijgbaar in verschillende hoogtes van ondersteuning van de voetboog. Het verlichtte mijn pijn enigszins, maar niet genoeg voor mij.

Voor mij werken alleen op maat gemaakte inlegzolen. Ze hebben helemaal geen demping. Ze passen gewoon perfect bij mijn voeten. Het is de 120 euro extra waard die het me kostte, anders heb ik altijd extreem pijnlijke voeten.

Maar nogmaals, als je helemaal geen voetproblemen hebt, koop dan gerust de goedkoopste die voor jou werkt!

#4 ·
Ik heb altijd de Superfeet Green in mijn snowboardschoenen gehad.
Het is een lokaal bedrijf net buiten Bellingham, wat me trouw houdt, neem ik aan.
Ze werken voor mij, maar ik weet niet zeker of ze de beste optie zijn, aangezien de technologie hetzelfde ontwerp heeft als altijd.
Ik weet dat ze nieuwere ontwerpopties hebben en sportspecifiek worden met hun inlegzolen.
Misschien is het tijd om wat onderzoek te doen.

Ik draag inlegzolen in al mijn schoenen en dat al 25 jaar.
Brede, platte voeten zijn geweldig om te zwemmen, maar niet veel anders.
Zonder extra ondersteuning van de voetboog ben ik nutteloos.