Snowboarding Forum - Snowboard Enthusiast Forums banner

Is de Burton Process in 2025 nog steeds een goede koop?

3 reading
4.3K views 10 replies 8 participants last post by  hop_engelberg  
#1 ·
Hallo allemaal, ik ben een gevorderde rijder die op zoek is naar een nieuw board! Ik heb nog niet echt een duidelijke identiteit als rijder, maar momenteel geniet ik van het rijden op de pistes, het afdalen van de piste met een gematigde snelheid en het doen van wat side hits hier en daar. Ik heb het park nog niet geprobeerd, maar ik zou dat graag eens willen proberen.

Ik heb mijn oog laten vallen op de Burton Process, zowel vanwege de esthetiek als vanwege de bouwkwaliteit en omdat het mij werd aangeprezen als een allround board.
De man in de snowboardwinkel vertelde me dat Burton een beetje achter is gebleven met hun boardtechnologie en dat er andere opties zijn om te proberen. Hij stelde de Bataleon Goliath of de Evil Twin voor.
Wat denken jullie ervan? Is de Process in 2025 nog steeds een goede keuze en past hij bij mijn rijprofiel?

#5 ·
Waar rijd je?
Burton is niet mijn favoriet, maar de Process is een degelijk all-mountain board, zolang het het camber model is en niet hun vreselijke flying V profiel.
Hey Greg bedankt voor de reactie! Ik rijd voornamelijk in Europa (Franse en Italiaanse Alpen), ik overweeg alleen de Camber versie, maar ik kan niet beslissen of ik iets anders/moderners moet proberen qua technologie, zoals de 3BT base van de Bataleon. Voor zover ik online kan zien, is de Whatever vrij gelijkaardig aan de Process

#4 ·
Solide board, gemakkelijk te berijden, goed genoeg voor M McMorris. Ik ben vergeten wie, maar iemand zei, veel mensen die uiteindelijk op een custom terechtkomen, zouden eigenlijk op een process moeten zitten, en ik denk dat dat vrij accuraat is, voor de camber-versie, rocker kan de shit eten

#6 ·
Solide board, gemakkelijk te rijden, goed genoeg voor M McMorris. Ik ben vergeten wie, maar iemand zei dat veel mensen die uiteindelijk op een custom terechtkomen, eigenlijk een process zouden moeten hebben, en ik denk dat dat best accuraat is, voor de camber-versie, rocker kan de pest krijgen
Bedankt voor de reactie 16gkid! Ja, ik overweeg alleen de Camber-versie, maar kan niet beslissen of ik iets anders moet proberen, zoals de Bataleon Whatever

#7 ·
3bt moet je leuk vinden. De manier waarop Bataleon het gebruikt (althans de boards die ik heb geprobeerd), vind ik niet fijn tijdens het rijden. Het voelt nogal 'los' aan en je moet het echt op de kant zetten om grip te krijgen. Aan de andere kant heb ik een Airheart die de lepelvorm heeft, die licht verhoogde randen heeft. Dat vind ik wel fijn, maar een normale camber is ook prima.

#9 ·
Als het je eerste echte board is, neem dan iets traditioneler, zoals een Process in plaats van iets als Bataleon. Als je genoeg gaat en merkt dat je je wilt verbreden naar iets nieuws, kun je altijd een ander board kopen, nieuwe bindingen voor je hoofdboard kopen en dan je oude bindingen op het alternatieve board zetten. Twin camber medium stijfheid is zo beproefd en waar als je maar een snowboard kunt hebben. Ik ben een groot voorstander van progressie op true twin camber boards, want als je daar goed op kunt rijden, kun je alles rijden. Als je begint met verschillende camberprofielen en zo, rijden ze anders en kun je slechte gewoonten ontwikkelen door dingen te doen als het kopen van een 3BT board dat een andere techniek vereist om op de kant te komen.

Sommige techniek is erg nuttig, sommige is een gimmick om het rijden te veranderen. Maar als je het beste wilt vorderen op geprepareerde pistes en licht parkrijden, is een medium stijfheid true twin camber board het beste.

#11 ·
Als het je eerste echte board is, neem dan iets traditioneler zoals een Process in plaats van iets als Bataleon. Als je genoeg gaat en merkt dat je je wilt verbreden naar iets nieuws, kun je altijd een ander board kopen, nieuwe bindingen kopen voor je hoofdboard en dan je oude bindingen op het alternatieve board zetten. Twin camber medium stijfheid is zo beproefd en waar als je maar een snowboard kunt hebben. Ik ben een groot fan van het vorderen op true twin camber boards, want als je daar goed op kunt rijden, kun je alles rijden. Als je begint met verschillende camberprofielen en zo, rijden ze anders en kun je slechte gewoonten ontwikkelen door dingen te doen zoals het krijgen van een 3BT board dat een andere techniek vereist om op de kant te komen.

Sommige techniek is erg nuttig, sommige is een gimmick om het rijden te veranderen. Maar als je het beste wilt vorderen op geprepareerde pistes en licht parkrijden, is een medium stijfheid true twin camber board het beste.
Word!