Snowboarding Forum - Snowboard Enthusiast Forums banner

Salomon Assassin Pro en Capita Kazu 2025

725 views 3 replies 3 participants last post by  ridethecliche  
#1 ·
Hé - Ik ben op zoek naar info over beide decks, aangezien ik de uitverkoop aan het einde van het seizoen in de gaten houd.
Hoe rijden/carven ze, hoe is de handling bij snelheid en wat is de wendbaarheid/stabiliteit van elk? Kan een van beide een dagelijkse bestuurder zijn? (geen park voor mij, voornamelijk freeride & het bewerken van geprepareerde pistes, 25 jaar + ervaring en rijden in meerdere staten in de VS)

Waardeer alle feedback en ervaringen uit de praktijk van alle mensen in onze snowboardgemeenschap. Bedankt!

Groeten,
MD1108

#2 ·
Hey - op zoek naar info over beide decks, aangezien ik de eindejaarsverkopen in de gaten houd.
Hoe rijden/carven ze, hoe is de handling bij snelheid en wat is de wendbaarheid/stabiliteit van elk? Kan een van beide een dagelijkse rijder zijn? (geen park voor mij, voornamelijk freeride & groomers beuken, 25+ jaar geschiedenis en rijden in meerdere staten in de VS)

Waardeer alle feedback en echte ervaringen van alle mensen in onze snowboardgemeenschap. Bedankt!

Best,
MD1108
Assassin Pro is dit seizoen mijn dagelijkse rijder geweest, ze hebben het absoluut geweldig gedaan met de herinrichting. Maar als je helemaal geen park/freestyle rijdt en je concentreert je op freeride en groomers beuken, waarom dan een directionele twin? Kazu is hier de juiste keuze. De flex tussen hen is waarschijnlijk vrij vergelijkbaar (ik heb de nieuwere Kazu nog niet gereden nadat ik rocker aan de tail had toegevoegd), maar de taper, langere sidecut en meer effectieve rand geven hem waarschijnlijk de overwinning voor freeriden. Niet dat ik helemaal teleurgesteld ben door mijn Ass Pro freeriden - Nils Mindnich bij de laatste twee Natural Selections kan laten zien hoe capabel dat board is, en hij rijdt er ook vaak switch mee.

#3 · (Edited)
Phedder -

Hé, bedankt voor de info en de reactie. Ja, Kazu is waarschijnlijk meer geschikt voor mijn specifieke behoeften, maar - met alle positieve recensies en details over dit herontwerp van Assassin Pro, is mijn nieuwsgierigheid gewekt. Het ziet eruit als een board dat super capabel is en leuk zou zijn om op te rijden.
In een perfecte wereld zou ik ze allebei pakken en ervan genieten om gegevens te verzamelen via eigen ervaring (Haha). Ben niet in de positie om dat te doen, dus ik zal de verkoopprijzen in de gaten houden en opties overwegen. Eerlijk gezegd - heb geen nieuw deck nodig, maar ben altijd geïnteresseerd in het uitproberen van nieuwe spullen. Ik denk dat het een vloek is, LOL.

Mijn huidige uitrusting:
Capita BSOD
Amplid Singular
Rossi ONE
RIDE Mtn PIg

Nogmaals bedankt,
MD1108

#4 ·
Eerlijk gezegd - geen nieuw deck nodig, maar altijd geïnteresseerd in het uitproberen van nieuwe spullen. Ik denk dat het een vloek is, LOL.
Je past hier perfect. Welkom bij de verslaving.

Ik wacht gewoon op je bericht waarin je zegt dat je ze allebei gaat kopen en er een gaat verkopen nadat je ze allebei hebt getest, en dan zegt dat ze zo verschillend zijn dat je ze allebei houdt.