Snowboarding Forum - Snowboard Enthusiast Forums banner

Vertel me meer over de Rome Katana en Bataleon Blaster

2 reading
2.7K views 16 replies 7 participants last post by  South2Snow  
#1 ·
Dus, ik ben erg in de verleiding geweest om de trekker over te halen voor een Burton Genesis als mijn favoriete binding tot nu toe, de Escapade is behoorlijk versleten, en ik zou het niet erg vinden om veel van hetzelfde te hebben, maar dan iets stijver.

Maar na het uitproberen van het FASE-systeem, moet ik toegeven dat het erg verleidelijk is om minstens één snelle instapbinding te hebben. En na het bekijken van een recente angrysnowboarder-video over de 4 FASE-bindingen die eraan komen, ben ik geïnteresseerd in het aanbod van Rome en Bataleon. Ik denk niet dat veel mensen de kans hebben gehad om veel dagen op de FASE-versies door te brengen, dus ik wil graag wat meer weten over de basismodellen, en wat de kenmerken zijn, en waar je denkt dat ze goed voor zijn.

Ter referentie en vergelijking heb ik de Burton Scribe, Escapade, Genesis, Lexa X, Malavitas, Union Ultra, New Force en Nidecker Supermatics gebruikt (de vetgedrukte zijn degene waar ik veel tijd mee heb doorgebracht).

Uit de lectuur die ik tot nu toe heb gedaan, is de Katana een zeer verstelbare binding die aan de stijvere kant zit. Wat is de algemene mening over hun betrouwbaarheid (beĂŻnvloedt de verstelbaarheid de betrouwbaarheid)? Hoe verhoudt het zich qua stijfheid tot de bindingen die ik eerder heb gebruikt?

In de Japanse catalogus ziet het ernaar uit dat er een Katana en een Katana Stale-editie komt die Carbon/Nylon gebruikt in plaats van Glas/Nylon in de baseplate (de highback blijft hetzelfde). Ik verwacht dat het carbon de binding stijver zal maken, maar hoeveel verschil maakt het in de praktijk?

En hoe verhoudt de Blaster zich in het algemeen tot de Katana? Uit mijn lezing tot nu toe lijkt het erop dat hij niet zo verstelbaar zal zijn en ook wat zachter is. Is hij meer freestyle georiënteerd dan de Blaster, of is hij eigenlijk de meer evenwichtige van de twee (waarbij de Katana meer op freeride gericht is)? Zijn de mini-schijven even groot als de Katana?

Hoewel ik van plan ben om die bindingen te gebruiken op een Jones W's Flagship, zou het fijn zijn als ze veelzijdig zijn om te gebruiken op een park- of groundtrick-board. Volgend seizoen ben ik van plan om te werken aan meer flips, rodeos etc. op poederdagen, maar alleen van kleinere natuurlijke hits (niets GROOTS). Zou dat betekenen dat ik de Katana met een carbon composiet baseplate moet vermijden of maakt het waarschijnlijk niet uit?

Ik moet toegeven dat ik -benieuwd- ben naar bindingen met een carbon composiet baseplate (heb er een beetje spijt van dat ik geen Burton Genesis X heb gekregen toen deze beschikbaar was), maar ik weet niet of het iets is dat mijn rijden ten goede komt of belemmert.

Hoe dan ook, ik zal zoveel mogelijk informatie over die twee bindingen waarderen (tot nu toe heb ik redelijk wat over de Katana gelezen, maar weet ik heel weinig over de Blaster).

Bedankt!

#2 ·
Ik heb de afgelopen maanden op alle 4 bindingen gereden met de FASE-kracht en ze zijn geweldig. Het zijn gewoon standaard 2-riem bindingen met een snelle instap. Als je eenmaal in de bindingen zit, voelen/rijden ze niet anders dan bindingen zonder het FASE-systeem. Het vergelijken van de Katana FASE & Blaster FASE is precies hetzelfde als het vergelijken van de Katana & Blaster. Bekijk deze video en de vervolgvideo die ik net heb uitgebracht voor meer info! Ik heb later dit jaar een video die de eerste 4 bindingen met het FASE-systeem zal vergelijken. Ik hoop dat dit helpt.

#4 ·
Ik heb de afgelopen maanden op alle 4 de bindingen met de FASE force gereden en ze zijn geweldig. Het zijn gewoon standaard 2-riem bindingen met een snelle instap. Als je eenmaal in de bindingen zit, voelen/rijden ze niet anders dan bindingen zonder het FASE-systeem. Het vergelijken van de Katana FASE & Blaster FASE is precies hetzelfde als het vergelijken van de Katana & Blaster. Bekijk deze video en de vervolgvideo die ik net heb uitgebracht voor meer info! Ik heb later in het jaar een video die de eerste 4 bindingen met het FASE-systeem zal vergelijken. Ik hoop dat dit helpt.
Leuk om je hier te zien, Matt! Ik sluit me aan bij anderen in je YT dat die van jou de meest informatieve video is over hoe FASE daadwerkelijk werkt. Erg geĂŻntrigeerd.

#6 ·
Ik heb de Vice op een zachtere all-mountain. Dezelfde base als de Katana met een zachtere highback. Het is super comfortabel, maar de asym is echt te zacht voor mij. De baseplate flex is enigszins vergelijkbaar met de Burton Genesis X Re:Flex. Misschien zou de carbon asym beter zijn?

Ik heb de Astro full wrap, wat een geweldige allround binding is. Heb ook de Cleaver met de carbon base en highback. Je voelt zeker meer vibratie en hardheid met het carbon, maar het is nog steeds veel beter dan de meeste bindingen.
Bedankt voor je input. Even ter bevestiging, vind je dat het glas/nylon op je Vice (en in verband daarmee de Katana) enigszins vergelijkbaar is met het carbon/nylon op de Genesis X Re:Flex? Dat is interessant.

Hoe beĂŻnvloedt een stijvere baseplate de rit? Met een stijvere highback verwacht ik meer respons aan de hielkant. Met asymwrap verwacht ik meer mobiliteit voor press/tweaks etc. waar ik van kan profiteren, aangezien ik van freestyle houd. Maar ik weet niet zeker hoe een stijvere baseplate de rit verandert.

En theoretisch gezien, denk je dat het onevenwichtig zou zijn om een ​​reguliere highback (standaard Katana), carbon/nylon baseplate, op een asymwrap binding te hebben?

----------------------

Terzijde, ik volg ook de FASE-thread en ik heb de video's daar al bekeken :)

Ik wil meer weten over de binding waarop de FASE-versie is gebaseerd voordat ik beslis of ik er een ga nemen (waarschijnlijk een aanbod van Rome of Bataleon), of gewoon een andere beproefde Genesis neem en afwacht wat FASE betreft. Eerlijk gezegd, ik ben nooit een early adopter, dus als mijn huidige bindingen niet uit elkaar zouden vallen, zou ik 2-3 seizoenen wachten voordat ik over FASE beslis, maar ze zijn echt versleten, vandaar dat ik de stap zet om meer te leren over bindingen waar ik niet bekend mee ben.

#11 ·
Geen mening over de FX, maar ik heb Katana, Katana Pro en Black Label. Het verschil tussen de gewone Katana en de Black Label is minimaal. Koop de BL alleen als je ze goedkoop kunt vinden. De Pros voelen voor mij responsiever aan dan de gewone Katanas of Black Labels.
Waardeer het! Katanas zijn moeilijk te vinden. De online winkel is uitverkocht, maar ik heb contact met ze opgenomen om erachter te komen wanneer ze weer op voorraad zouden kunnen zijn. Mijn koninkrijk voor een paar van de Katana Pros leisteen grijs/oranje kleurstelling in mijn maat lol! Heb ook een paar gewone zwarte katana's in mijn maat op Ebay gevolgd. Als ik de komende dag of zo niets van Rome hoor, moet ik waarschijnlijk op die deal springen. Ik zou ze graag klaar willen hebben voor het zomerseizoen in Argentinië.

#13 ·
Er zijn maar twee dingen die ik niet leuk vind aan de Rome/Bataleon bindingenreeks: de schroeven die de hielcup op hun plaats houden, omdat ze bij zwaardere (harde sneeuw/ijs) omstandigheden na elke dag losraken, en het feit dat ze maar 2 modellen in maat S maken.

Verder een geweldige en comfortabele binding: ik zou je zeker aanraden om ze te bekijken. :)

#14 ·
Er zijn maar twee dingen die ik niet leuk vind aan de Rome/Bataleon bindingen: de schroeven die de hielcup op zijn plaats houden, omdat ze na elke dag losraken bij zwaardere (harde sneeuw/ijs) omstandigheden, en het feit dat ze maar een paar mannelijke modellen in maat S maken. En als ik kieskeurig zou zijn, zou ik nog steeds graag de mogelijkheid hebben om de schijf verticaal te draaien en nog betere micro-centreringsaanpassingen te hebben.

Verder een geweldige en comfortabele binding, de ratels hebben me nooit in de steek gelaten, de aanpassingen stellen je in staat om de responsiviteit fijn af te stellen, etc.: ik zou je zeker aanraden om ze te bekijken. :)
Gebruiken Rome en Bataleon dezelfde schijf / schijfgrootte? Ik weet dat de Katana en Blaster beide mini-schijven gebruiken, maar mini-schijven zijn er in verschillende maten en ik weet niet zeker of ze de juiste maat hebben en hoe ze zich verhouden tot Union mini-schijven.

Even ter bevestiging, de Rome / Bataleon mini-schijf maakt aanpassing naar de neus en staart mogelijk, toch? En om de schoenen tussen de teen/hiel rand te centreren, zou je de hielcup naar voren/achter moeten verstellen?

In jouw en @raincitymatt zijn mening (taggen omdat je ervaring hebt met verschillende Katana modellen), geef je de voorkeur aan het reguliere of het pro model? Ik kan me voorstellen dat beide goed zouden werken voor freeride, maar de reguliere Katana zou beter zijn als ik hem ook wil gebruiken op een medium flex of zachter freestyle board? Of zou je zeggen dat zelfs de Katana te stijf is en de Vice (/Blaster) een betere keuze zou zijn?

Tot slot, wat vind je van het idee om de basis van de Katana Pro te hebben met de high back van de Katana? Veelzijdiger of slechte synergie? [Ik vraag me af of de Stale versie van de Katana met die combinatie zin heeft of dat het gewoon een marketingtruc is om ons meer te laten uitgeven]

#16 ·
Gebruiken Rome en Bataleon dezelfde disc / disc-maat? Ik weet dat de Katana en Blaster beide mini-disc gebruiken, maar mini-disc is er in verschillende maten en ik weet niet zeker of ze dezelfde maat hebben en hoe ze zich verhouden tot Union mini-disc.

Even ter bevestiging, de Rome / Bataleon mini-disc maakt aanpassing naar de neus en staart mogelijk, toch? En om de schoenen tussen de teen/hielrand te centreren, zou je de hielcup naar voren/achter moeten verstellen?
Bataleon nam Rome's heelwrap, asymwrap en fullwrap binding chasis over, dus ja, dezelfde mini-disc in beide. Je hebt gelijk, de mini-disc maakt aanpassing van de stance breedte mogelijk, om jezelf te centreren pas je het chasis aan (hielcup positie, footpad, teen strap ratchet en ladder positie).

In jouw en @raincitymatt 's mening (taggen omdat je ervaring hebt met verschillende Katana-modellen), geef je de voorkeur aan het reguliere of het pro-model?
Sorry, ik heb je misleid: ik bezit alleen de reguliere Katana, dus ik kan het niet echt vergelijken met het pro-model.

#17 ·
Ik zou wel wat 23 of 24 Katanas kunnen missen, maar ik heb geen idee hoeveel het zou kosten om ze naar Argentinië te krijgen.
Echt bedankt!
Ik heb online een paar Katanas gevonden en de trekker overgehaald.
Er zijn maar twee dingen die ik niet leuk vind aan de Rome/Bataleon bindingen: de schroeven die de hielcup op zijn plaats houden, omdat ze steeds losraken bij zwaardere (harde sneeuw/ijs) omstandigheden na elke dag, en het feit dat ze maar een paar mannelijke modellen in maat S maken. En als ik kieskeurig zou zijn, zou ik nog steeds de mogelijkheid willen hebben om de schijf verticaal te draaien en nog betere micro-centreringsaanpassingen te hebben.

Afgezien daarvan, geweldige en comfortabele binding, de ratels hebben me nooit in de steek gelaten, de aanpassingen stellen je in staat om de responsiviteit fijn af te stellen, etc.: ik zou je zeker aanraden om ze te bekijken. :)
Eens over de maatvoering. Het was moeilijk te vinden, maar ik heb eindelijk een paar gekregen en wacht nu alleen nog op de levering.