Snowboarding Forum - Snowboard Enthusiast Forums banner

Bataleon Salsa Boa

1 reading
8.7K views 60 replies 15 participants last post by  Otto  
#1 ·
Heb ze net gepast en denk dat ik misschien wat inzichten ga delen.

Ik draag meestal US 9 schoenen en heb meer een E-breedte. Ik heb Salomon Dialogue wide US9 en Ride Fuse US9.

De schoenen zijn goed gemaakt en voelen behoorlijk duurzaam aan.

Ik vind de tpu-teenkap leuk, zoals die op Ride fuse. Mijn Salomon heeft schade aan de teenkap zonder deze functie.

Een belangrijk punt om over te praten zijn de agressieve schuimen die ze rond de hielzak op de voeringen hebben. Die schuimen zijn dik en stijf. Ik realiseerde me niet dat ze zo stijf zouden zijn. Ze zijn tegelijkertijd goed en slecht. Als ik mijn voeten erin heb, voel ik mijn hielen zo vast. Ik heb echter echt superveel moeite om mijn voeten erin te krijgen. Misschien wordt het makkelijker als ze zijn ingelopen, maar wauw, het is zo moeilijk.

Dan de pasvorm. De pasvorm is erg precies. Mijn voeten zijn bijna precies 27 cm en deze schoenen passen zonder enige ruimte. De breedte lijkt prima te zijn met mijn E-voeten. Ik heb de binnenzool vergeleken tussen de Salsa en de andere twee schoenen. Ik ontdekte dat die van Bataleon op de een of andere manier 1 cm korter is. En ik heb het gevoel dat hij veel preciezer past.

Een ding dat ik niet leuk vind, is het ontwerp van het kuitgedeelte. De voeringen zijn vrij dik en de tong is erg stijf en gevormd. Om de een of andere reden, als ik de Boa aantrek tot de gewenste strakheid, zit de tong nog steeds op een of andere manier ver van de voering af. Er zit gewoon een opening en het voelt verkeerd aan. Dus mensen met dikke kuiten moeten hier misschien op letten.

Wat de afmetingen betreft, denk ik dat de lengte zeer vergelijkbaar is met de twee andere schoenen die ik heb. Hij is echter volumineuzer in hoogte en breedte vanwege de dikke voeringen.

De flex is behoorlijk stijf in vergelijking met Salomon Dialogue en Ride fuse. Als ik mijn fuse schoenen veel aantrek, zijn ze misschien vergelijkbaar. Hij is zeker stijver dan ik had verwacht. Ter referentie: ik weeg 180 lb.

Al met al denk ik dat dit goede schoenen zijn. Ik vind het ontwerp van het kuitgedeelte echter niet leuk, het lijkt voor de meeste mensen vrij smal te zijn. Ik heb gemengde gevoelens over de toegevoegde schuimen rond de hielzak. Het is de eerste keer dat ik zoveel moeite heb om mijn voeten erin te krijgen... en eruit!

Ik hoop dat dit sommige mensen helpt als je ook geïnteresseerd bent om er een te kopen. Natuurlijk is het altijd de beste optie om ze te passen voordat je ze koopt.

#2 ·
Ik heb de Bataleon Acids nu thuis en heb dezelfde ervaring met de pasvorm. Ik vind het idee van deze oversized hielzakken leuk, maar de laarzen zijn extreem moeilijk aan te trekken. Ik dacht dat ik iets zou breken toen ik ze aantrok. Laars of voeten. Het is veel erger dan welk ander merk dan ook. Mijn voeten zijn 266-67 mm en ik heb de Acids in mondo 265. De pasvorm is super strak, grenzend aan oncomfortabel, maar ik denk dat ze goed zullen passen na een heatmold en een paar dagen op de berg. Moet alleen nog beslissen of ik ze eerst houd...

Acids worden beoordeeld met 7/10 flex, maar als NIB voelen ze iets stijver aan dan mijn Ride Insanos, die ik ongeveer 30 dagen heb gereden. Insano is trouwens een geweldige laars. Ik experimenteer gewoon met verschillende merken vanwege wat zenuwbeschadiging op mijn wreef.

#5 ·
Ik heb nu de Bataleon Acids thuis en ik heb dezelfde ervaring met de pasvorm. Ik vind het idee van deze oversized hielzakken leuk, maar de laarzen zijn extreem moeilijk om in te komen. Ik dacht dat ik iets zou breken toen ik ze aantrok. Laars of voeten. Het is veel erger dan elk ander merk. Mijn voeten zijn 266-67 mm en ik heb de acids in mondo 265. De pasvorm is super strak, grenzend aan oncomfortabel, maar ik denk dat ze goed zullen passen na een heatmold en een paar dagen op de berg. Moet alleen nog beslissen of ik ze eerst houd...

Acids worden beoordeeld met 7/10 flex, maar voelen als NIB iets stijver aan dan mijn Ride Insanos die ik ongeveer 30 dagen heb gereden. Insano is trouwens een geweldige laars. Ik experimenteer gewoon met verschillende merken vanwege wat zenuwbeschadiging op mijn wreef.
Ik ben blij dat ik niet de enige ben die moeite heeft om hierin te komen. Ik lachte toen ik het ergonomische instapontwerp op hun website zag staan. Mijn voeten blijven even steken bij de instap en ik vraag me bijna af of ik ze wel aan kan doen. Ik merkte dat het vastpakken van de twee handvatten enorm helpt 😂.

#3 ·
Ik heb gelezen dat ze zijn ontworpen door dezelfde man die Burton-schoenen heeft ontworpen. Heeft het een vergelijkbare pasvorm als Burton? Met een zeer smalle middenvoet? Ik vond de neus van Burton altijd mooi en ruim, maar het smalle middenvoetgedeelte maakte me helemaal kapot. Kon geen enkele volledige run doen zonder te stoppen.

#4 ·
Ik heb gelezen dat ze zijn ontworpen door dezelfde man die Burton-schoenen heeft ontworpen. Hebben ze een vergelijkbare pasvorm als Burton? Met een zeer smalle middenvoet? Ik vond de neus van de Burton altijd mooi ruim, maar het smalle middenvoetgedeelte maakte me helemaal kapot. Kon geen volledige run doen zonder te stoppen.
Ik vind de pasvorm niet erg vergelijkbaar met Burton. Mijn voeten haten Burton-schoenen. Ik heb al 3-4 jaar niet meer op Burton (Ions) gereden, maar voor zover ik me herinner, hadden ze een slechte hielgrip en gaven ze me wat drukpunten op de wreef en enkel die ik niet ervaar met de Bataleons. Omdat ik nog niet op de Bataleons heb gereden, zijn mijn bevindingen hier een beetje theoretisch...

#6 ·
Ik denk niet dat ik het erg zou vinden om af en toe problemen te hebben als ze goed aanvoelen op de heuvel en mijn voeten stil houden. Mijn ionen doen het daar wel mee over de voetboa, maar net aan.

Sidebar: waarom is het zo dat als je weerstand voelt bij het uit je laarzen trekken, je hersenen zich meteen willen gedragen alsof je in een berenval zit? Ik ben niet claustrofobisch, ik krijg geen angst of paniek... Maar als ik mijn laars niet in één keer uit kan krijgen, dan is er iets in mijn hoofd meteen klaar om te accepteren dat mijn leven nu met de laarzen aan zal zijn.

#7 ·
Ik denk niet dat ik het erg zou vinden als ze goed aanvoelen op de heuvel en mijn voeten stil houden. Mijn ionen doen het daar prima mee over de voetboa, maar net aan.

Sidebar: waarom is het zo dat als je weerstand voelt bij het uit je laarzen trekken, je brein meteen wil doen alsof je in een berenval zit? Ik ben niet claustrofobisch, ik krijg geen angst of paniek... Maar als ik mijn laars niet in één keer uit kan krijgen, dan is er iets in mijn hoofd meteen klaar om te accepteren dat mijn leven nu met de laarzen aan zal zijn.
Ik denk dat ik me op de een of andere manier kan voorstellen dat ik een beetje gefrustreerd zal zijn als ik klaar ben met snowboarden voor de dag en mijn voeten meteen weer in mijn normale schoenen wil stoppen. Vooral als het buiten behoorlijk koud is en je moeite hebt om de laars uit te trekken terwijl je op de parkeerplaats staat.

#8 ·
Ik heb net een foto gemaakt toen ik ze aantrok. Ik vind het gewoon niet fijn hoe de tong bij deze schoenen sluit. Misschien is mijn kuit te dik. Misschien komt het ook deels door de manier waarop Boa de tong aantrekt.

#29 ·
ik heb de Bataleon Acid-schoen. Heb ook moeite om erin en eruit te komen
Ik probeer nu thuis een Bataleon Acid 12.5 uit. Dacht ook dat de liner raar was en het was super moeilijk om er de eerste keer in te komen. Maar het ging de tweede keer gemakkelijker nadat ik hem wat had gebogen. Hij is ook behoorlijk stijf.
Ben je er blij mee? Zou je willen delen hoeveel hij is uitgelopen en is hij wat flexibeler geworden? Bedankt

#16 · (Edited)
Ik heb hetzelfde probleem om mijn voeten erin te krijgen. Ik gebruik maximale kracht en zelfs een metalen schoenlepel. Ik denk erover om het terug te sturen, want hoewel het zo goed en stabiel aanvoelt als je erin slaagt om de voeten in de laarzen te krijgen, is de frustratie en het offer dat je tijdens het proces ervaart ondraaglijk voor mij... En ik denk niet dat het veel zal veranderen na een paar snowboard sessies op de bergen.

#17 ·
Even een update na het vandaag voor het eerst op de berg te hebben gereden.

De pasvorm is geweldig en geen vreemde drukpunten of pijn, tenminste voor mij. Het midden van mijn voeten begon op de een of andere manier ruimer aan te voelen nadat ik een paar rondes had gereden. Ik kan de extra schuimrubberen vulling rond de hiel voelen, maar niet in die mate dat het me pijn doet. Ik ontdekte ook dat mijn voeten groter zijn dan de binnenzolen. Ik ben best verbaasd dat de pasvorm goed aanvoelt. Misschien compenseert de dikke voering dat.

De laarzen zijn een beetje te responsief voor mijn smaak, maar het is waarschijnlijk een goede zaak bij het carven en snel rijden. Vergeleken met mijn Salomon Dialogue van 50+ dagen is hij veel stijver en responsiever. Ik zette wat druk op mijn tenen en ik voelde dat mijn carve aan de teenkant te ver ging. Ik denk dat ik de tong van de Ride Fuse beter vind, waar ik daadwerkelijk de manier kan veranderen waarop ik de veters vastmaak en hoeveel boa ik draai om de flex ervan te controleren. Misschien kan de veterversie van Salsa hetzelfde doen, maar de tong lijkt me over het algemeen erg stijf. Ik wil wel wat boa in mijn leven. De veters zijn gewoon een beetje rommelig, vooral als de grond nat is.

Wat betreft het in de laarzen steken van de voeten... Ik kan zien dat het voor mij na verloop van tijd gemakkelijker kan worden om erin te komen. Ik ontdekte dat het belangrijk is om ervoor te zorgen dat ik de voorkant van de voering omhoog trek als ik mijn voet erin zet, zodat er meer ruimte ontstaat. Tenminste, ik ben erin geslaagd ze aan te trekken en heb genoten van mijn dag snowboarden.

#28 ·
Even een update na het vandaag voor het eerst op de berg te hebben bereden.

De pasvorm is geweldig en geen vreemde drukpunten of pijn, tenminste voor mij. Het midden van mijn voeten begon op de een of andere manier ruimer aan te voelen nadat ik een paar rondes had gereden. Ik kan de extra schuimrubberen delen rond de hiel voelen, maar niet in die mate dat het me pijn doet. Ik ontdekte ook dat mijn voeten groter zijn dan de inlegzolen. Ik ben best verrast dat de pasvorm goed aanvoelt. Misschien compenseert de dikke voering dat.

De laarzen reageren iets te veel naar mijn smaak, maar het is waarschijnlijk een goede zaak bij het carven en opladen. Vergeleken met mijn Salomon Dialogue van 50+ dagen is hij veel stijver en responsiever. Ik zette wat druk op mijn tenen en ik voel dat mijn carve aan de teenkant te ver ging. Ik denk dat ik de tong van de ride fuse beter vind, waar ik daadwerkelijk de manier kan veranderen waarop ik de veters vastmaak en hoeveel boa ik draai om de flexibiliteit ervan te regelen. Misschien kan de veterversie van Salsa hetzelfde doen, maar de tong lijkt me over het algemeen erg stijf. Ik wil wel wat boa in mijn leven. De veters zijn gewoon een beetje rommelig, vooral als de grond nat is.

Wat betreft het in de laarzen steken van de voeten... Ik kan zien dat het voor mij na verloop van tijd gemakkelijker kan worden om erin te komen. Ik ontdekte dat het belangrijk is om ervoor te zorgen dat ik de voorkant van de voering omhoog trek als ik mijn voet erin zet, zodat er meer ruimte ontstaat. Ik ben er tenminste in geslaagd ze aan te trekken en te genieten van mijn dag snowboarden.
Ik probeer momenteel thuis een Bataleon Acid 12.5 uit. Hoewel de voering ook raar was en het de eerste keer super moeilijk was om erin te komen. Maar het was de tweede keer gemakkelijker nadat ik het wat had gebogen. Het is ook behoorlijk stijf.
Ben je er blij mee? Zou je willen delen hoeveel het is ingepakt en is het wat flexibeler geworden? Bedankt

#18 ·
Ik heb net een paar van deze opgehaald. Het is uiterst belangrijk om de voering los te maken met behulp van het rode pil-lipje en de gele touwen weg te trekken van je enkel.

Als je dit niet doet, is het vrijwel onmogelijk om ze uit te trekken. Ik denk dat de veters van de voering in elkaar haken en een soort drukknoop in de schoen vormen.

Heb er nog niet mee gereden, maar het lijkt erop dat elke man in de winkel er dol op was. Ik kijk ernaar uit om ze morgen uit te proberen.

#19 ·
Ik heb net een paar van deze gekocht. Het is uiterst belangrijk om de voering los te maken met behulp van het rode pil-lipje en de gele touwen weg te trekken van je enkel.

Als je dit niet doet, is het vrijwel onmogelijk om ze uit te trekken. Ik denk dat de veters van de voering in elkaar blijven haken en een soort drukknoop in de laars vormen.

Heb er nog niet mee gereden, maar het lijkt erop dat elke man in de winkel er dol op was. Ik kijk ernaar uit om ze morgen uit te proberen.
Ik heb de veterversie gepast en ze waren moeilijk aan en uit te trekken, maar voelden alsof ze prima zullen zijn als ze eenmaal zijn ingelopen. Voelde zeker solider aan dan 5/10, op een goede manier. Ik heb geen BOA nodig, dus ik krijg de veters voor €100 goedkoper :)

#20 ·
Hallo! Met de Salsa heb ik ook hetzelfde probleem dat de tong weg is van de binnenvoering. De Rifts waren daar perfect voor, maar ik vond ze veel te zacht. Is het ook zo dat de laarzen ruimer zijn van binnen dan andere merken? Ik had een ouder paar Burton Rulers en ik kon zweren dat ze knusser aanvoelden in vergelijking met deze Salsa, ook al zijn ze beide mondo 26.5.

Ik sprak met Bataleon over de tong en ze zeiden:

"De voering is speciaal ontworpen om een slankere kuit te accommoderen, maar met een tong van vergelijkbare grootte ontstaat er een opening totdat het materiaal is ingelopen. Ik raad ten zeerste aan om een middag in huis rond te lopen en ze af en toe strakker te zetten. Dit zal de tong helpen om zich wat sneller naar de voering te vormen."

Ik weet niet zeker of ik het hierboven mee eens ben, maar de laarzen zitten comfortabel en ik wil ze de kans geven om zich te bewijzen. Ze passen ook perfect bij mijn Burton-jas uit 2010 - fluo is terug (best een look om te laten zien) :D

Attachments

#21 ·
Ook, ligt het aan mij of zijn de laarzen van binnen ruimer dan andere merken? Ik had een ouder paar Burton Rulers en ik kon zweren dat ze strakker aanvoelden in vergelijking met deze Salsa, ook al zijn ze beide mondo 26.5.
Ze lijken een veel groter volume te hebben dan de meeste andere laarzen. Ik moest na de eerste dag schuim aan de mijne toevoegen om er wat van op te zuigen. Ik probeerde de volgende maat kleiner en mijn tenen werden geplet.

TLDR. Geweldig voor dikke voeten :D

#27 ·
Ik heb ze net geprobeerd en denk dat ik misschien wat inzichten zal delen.

Ik draag meestal US 9-schoenen en ik zit meer in de buurt van een E-breedte. Ik heb Salomon Dialogue wide US9 en Ride Fuse US9.

De schoenen zijn goed gemaakt en voelen behoorlijk duurzaam aan.

Ik vind de tpu-teenkap leuk, zoals die op de Ride fuse. Mijn Salomon heeft schade aan de teenkap zonder deze functie.

Een belangrijk punt om over te praten zijn de agressieve schuimen die ze rond de hielpocket op de voeringen hebben. Die schuimen zijn dik en stijf. Ik realiseerde me niet dat ze zo stijf zouden zijn. Ze zijn tegelijkertijd goed en slecht. Als ik mijn voeten erin heb, voel ik dat mijn hielen zo vastzitten. Ik heb echter echt superveel moeite om mijn voeten erin te krijgen. Misschien wordt het makkelijker als het is ingelopen, maar wauw, het is zo moeilijk.

Dan de pasvorm. De pasvorm is erg precies. Mijn voeten zijn bijna precies 27 cm en deze schoenen passen zonder enige ruimte. De breedte lijkt prima te zijn met mijn E-voeten. Ik heb de binnenzool vergeleken tussen de Salsa en de andere twee schoenen. Ik ontdekte dat die van Bataleon op de een of andere manier 1 cm korter is. En ik heb het gevoel dat hij veel preciezer past.

Een ding dat ik niet leuk vind, is het ontwerp van het kuitgedeelte. De voeringen zijn vrij dik en de tong is erg stijf en gevormd. Om de een of andere reden zit de tong, als ik de Boa aantrek tot de gewenste strakheid, nog steeds op een of andere manier ver van de voering af. Er zit gewoon een opening en het voelt verkeerd aan. Dus mensen met dikke kuiten moeten hier misschien op letten.

Wat de afmetingen betreft, denk ik dat de lengte zeer vergelijkbaar is met de twee andere schoenen die ik heb. Hij is echter volumineuzer in hoogte en breedte vanwege de dikke voeringen.

De flex is behoorlijk stijf in vergelijking met Salomon Dialogue en Ride fuse. Als ik mijn fuse-schoenen veel aantrek, zijn ze misschien vergelijkbaar. Hij is zeker stijver dan ik had verwacht. Ter referentie: ik ben 180 lb.

Al met al denk ik dat dit goede schoenen zijn. Ik vind het ontwerp van het kuitgedeelte echter niet leuk, het lijkt voor de meeste mensen vrij smal te zijn. Ik heb gemengde gevoelens over de toegevoegde schuimen rond de hielpocket. Het is de eerste keer dat ik zoveel moeite heb om mijn voeten erin... en eruit te krijgen!

Ik hoop dat dit sommige mensen helpt als je ook geïnteresseerd bent om er een te kopen. Probeer ze natuurlijk altijd eerst uit voordat je ze koopt.

View attachment 174554
Ik probeer nu thuis een Bataleon Acid 12.5. Hoewel de voering ook raar was en het de eerste keer super moeilijk was om erin te komen. Maar het was de tweede keer makkelijker nadat ik het wat had gebogen. Hij is ook behoorlijk stijf.

Ben je er blij mee? Zou je willen delen hoeveel hij is uitgelopen en hoeveel stijfheid hij heeft behouden?

#31 ·
De Salsa niet geprobeerd.

Ik bevond me in een situatie waarin de Bataleon Acid-boots de stijfste waren die in mijn land verkrijgbaar waren. De pasvorm is echter… ongebruikelijk :)

Ik heb ook de Bataleon Mosh geprobeerd. Ze zijn strak om voor de eerste keer aan te trekken en bijna onmogelijk om uit te trekken als je de liner niet genoeg losmaakt. De Mosh voelde stijver aan dan de specificaties suggereren. Wat de duurzaamheid betreft, weten we het nog niet zeker - misschien worden ze zachter na een paar keer rijden.

Tegelijkertijd kocht mijn vriendin de Mosh en had ze hetzelfde probleem met de tongsluiting. Ik ben er vrij zeker van dat de liner na verloop van tijd dunner wordt en dat de tongen beter op hun plaats komen. Nadat ze ze een paar keer thuis had gedragen, begon hun positie al natuurlijker aan te voelen.

Wat betreft de Acid-boots…
Mijn doel was om de stijfste boots te vinden die er zijn. Ik vond de look, de bouwkwaliteit, de stijfheid, de hielvastheid en het algehele comfort van de Acid-boots erg goed! Ik voelde echter iets te veel druk in het gebied tussen de wreef en de tenen, waar het onderste uiteinde van de tong zit. Na ze 15 minuten te hebben gedragen, werd het draaglijker. Vervolgens verwijderde ik de standaard inlegzolen om de dikte aan de voorkant te verminderen, wat de pasvorm verbeterde. Ik had dit probleem niet met de Mosh - ze voelden gewoon normaal strak aan, zoals nieuwe boots zouden moeten zijn. Qua lengte was de pasvorm precies. De volgende maat (+0,5) werkte niet - hij had geen hielvastheid en de boot werd plat aan de zijkanten bij het indrukken van de teenkant.

Ik ben gefrustreerd. Heeft iemand suggesties?

Ik denk dat Bataleon een paar behoorlijk interessante boots heeft gemaakt, maar de pasvorm is ongebruikelijk. Ik heb veel klachten en verraste reacties gezien over hoe ze passen.

#32 ·
De Salsa niet geprobeerd.

Ik bevond me in een situatie waarin de Bataleon Acid boots de stijfste waren die in mijn land verkrijgbaar waren. De pasvorm is echter… ongebruikelijk :)

Ik heb ook de Bataleon Mosh geprobeerd. Ze zijn strak om voor de eerste keer aan te trekken en bijna onmogelijk om uit te trekken als je de liner niet genoeg losmaakt. De Mosh voelde stijver aan dan de specificaties suggereren. Wat de duurzaamheid betreft, weten we het nog niet zeker - misschien worden ze zachter na een paar keer rijden.

Tegelijkertijd kocht mijn vriendin de Mosh en had ze hetzelfde probleem met de tongsluiting. Ik ben er vrij zeker van dat de liner na verloop van tijd dunner wordt en dat de tongen beter op hun plaats komen te zitten. Nadat ze ze een paar keer thuis had gedragen, begon hun positie al natuurlijker aan te voelen.

Wat betreft de Acid boots…
Mijn doel was om de stijfste boots te vinden die er zijn. Ik vond de look, de bouwkwaliteit, de stijfheid, de hielvastheid en het algehele comfort van de Acid boots erg goed! Ik voelde echter iets te veel druk in het gebied tussen de wreef en de tenen, waar het onderste uiteinde van de tong zit. Na ze 15 minuten te hebben gedragen, werd het draaglijker. Vervolgens verwijderde ik de standaard inlegzolen om de dikte aan de voorkant te verminderen, wat de pasvorm verbeterde. Ik had dit probleem niet met de Mosh - ze voelden gewoon normaal strak aan, zoals nieuwe boots zouden moeten aanvoelen. Qua lengte was de pasvorm precies goed. De volgende maat (+0,5) werkte niet - hij had geen hielvastheid en de boot werd plat aan de zijkanten bij het indrukken van de teenkant.

Ik ben gefrustreerd. Heeft iemand suggesties?

Ik denk dat Bataleon een paar behoorlijk interessante boots heeft gemaakt, maar de pasvorm is ongebruikelijk. Ik heb veel klachten en verraste reacties gezien over hoe ze passen.
Bedankt voor het delen. Het wordt beoordeeld als een 7/10, maar voelt behoorlijk stijf aan in vergelijking met andere merken.

Bataleon is een van de weinige merken met maat 12,5 (de andere is Salomon, maar de kwaliteit is achteruitgegaan), en de Acid past me goed in de neus en de hielvastheid lijkt goed te zijn op beide voeten (inclusief de kleinere). Maar ik vind het raar dat hij naar binnen vouwt als ik mijn been naar voren buig. Ik ben bang dat dit pijn kan veroorzaken. Bedoelde je dat met "wordt plat aan de zijkanten"?

#33 ·
Ik denk persoonlijk dat de stijfheid vooral komt van de superhoge binnenschoen en een super stijve tong.

De binnenschoen zit erg hoog en is behoorlijk stevig uit de doos, waardoor de reactie op de tenen bijna te snel is. De tong voelt erg stijf aan, zelfs zonder de boa al te veel aan te spannen. Ik merkte dat ik wat moeite had met de draai aan de teenkant dan normaal, omdat ik niet echt naar de teen kon buigen. Ik hoop dat hij uiteindelijk zal inlopen.

#34 ·
Ik denk persoonlijk dat de stijfheid vooral komt van de superhoge voering en een super stijve tong.

De voering zit echt hoog en is behoorlijk stevig uit de doos, waardoor de reactie op de tenen bijna te snel is. De tong voelt erg stijf aan, zelfs zonder de boa te veel aan te spannen. Ik merkte dat ik meer moeite had met de bocht aan de teenkant dan normaal, omdat ik niet echt naar de teen kon buigen. Ik hoop dat het uiteindelijk zal inlopen.
Hoe vaak heb je het gedragen? Krijg je een vouw bovenop de voet bij het buigen en doet het pijn? Bedankt

#38 ·
Jullie deden niet aan flauwekul. Dit is de moeilijkste schoen om in te komen die ik ooit in mijn voet heb gestoken. Wat de meeste schoenen zijn. Zo verdomd. Dat is een serieuze H-bar op de voering. Zou veel levensduur moeten hebben. Mooi dicht schuim dat zijn vorm zou moeten behouden. Goed, maar niet te... iets, hielzak.

#42 ·
Ik moet de tong van de voering echt heel hard trekken als ik mijn voeten erin schuif. En elke keer heb ik het gevoel dat ik met mijn laarzen vecht. Er in komen is erg moeilijk, maar er uit komen is ook geen gemakkelijke taak :)
Ik ben blij dat ik niet gek ben en veel mensen lijken vergelijkbare problemen te hebben lol.

#43 ·
Ja, ik help oude mensen in skischoenen, dus ik ken de trucs. Warme liners waren degene die voor mij werkten. Zelfs kamertemperatuur kan een beetje te koud zijn om mijn voet erdoorheen te laten glijden. We zullen zien. Misschien moet ik mijn Nidecker liners erin doen totdat de shell wat meer is ingelopen. We zullen zien de volgende keer dat ik probeer mijn voet erin te duwen.

#48 ·
Ik probeerde te verkleinen naar een 28. Ik meet precies 28,5 op een Brannock en dacht dat de 28,5 te groot waren. Grote vergissing.

Het zijn laarzen met een hoog volume. Zorg er dus voor dat je dikke voetbedden of wat extra schuim krijgt om ze goed te laten passen.

#49 ·
Ik heb geprobeerd te verkleinen naar een 28. Ik meet precies 28,5 op een Brannock en dacht dat de 28,5 te groot waren. Grote vergissing.

Het zijn laarzen met een hoog volume. Zorg er dus voor dat je dikke voetbedden of wat extra schuim krijgt om ze goed te laten passen.
Even nieuwsgierig. Bedoel je dat 28 te klein is?
Ook het schuim op de voering rond de hiel maakt het een beetje lastig als het gaat om aftermarket inlegzolen. Het is gewoon veel moeilijker om ze terug te plaatsen in vergelijking met andere merken.

#50 ·
Ik begrijp het ook niet. Wat betekent hoog volume? Dat ze groot gebouwd zijn? Of zijn ze voor brede voeten met hoge bogen etc... zo ja, dan zijn ze niet voor mij. Ik heb echter een paar 28 besteld om ze te bewaren

#51 ·
28 was te klein en 28,5 was te ruim. De skischoenmonteur probeerde wat schuim aan de binnenschoen toe te voegen om hem strakker te maken, maar dat loste het probleem slechts gedeeltelijk op.

Hoge volume betekent dat hij gemaakt is voor mensen met grotere voeten. Ik heb een vrij lange en smalle voet. En ik doe het beter in skischoenen met een lager volume.