Snowboarding Forum - Snowboard Enthusiast Forums banner
21 - 40 of 61 Posts
Ook, ligt het aan mij of zijn de laarzen van binnen ruimer dan andere merken? Ik had een ouder paar Burton Rulers en ik kon zweren dat ze strakker aanvoelden in vergelijking met deze Salsa, ook al zijn ze beide mondo 26.5.
Ze lijken een veel groter volume te hebben dan de meeste andere laarzen. Ik moest na de eerste dag schuim aan de mijne toevoegen om er wat van op te zuigen. Ik probeerde de volgende maat kleiner en mijn tenen werden geplet.

TLDR. Geweldig voor dikke voeten :D

Ze lijken een veel groter volume te hebben dan de meeste andere laarzen. Ik moest na de eerste dag schuim toevoegen om een deel ervan te absorberen. Ik probeerde de volgende maat kleiner en mijn tenen werden geplet.

Deze zijn dan totaal niet de laars voor mij. Ik zou wel geĂŻnteresseerd zijn in het gebruiken van de verplaatsingsmethode om te zien hoe ondergemiddeld het volume van mijn voeten is voor hun lengte.

Ze lijken een veel groter volume te hebben dan de meeste andere laarzen. Ik moest na de eerste dag schuim toevoegen om een deel ervan op te zuigen. Ik probeerde de volgende maat kleiner en mijn tenen werden geplet.

Ja, helemaal mee eens. In mijn geval gebruik ik een paar Footprint Game Changer elite inlegzolen, die een stuk dikker zijn dan de originele en de laars beter laten passen, maar ik gebruik ook ongevoerde Smartwool sokken die erg dun zijn. Mijn voet heeft een normale breedte, net aan de bovenkant van normaal en ze voelen nog steeds wat ruim aan de binnenkant. Qua lengte is mijn linkervoet precies 26,5 en ik kan de voorkant zeker voelen als ik rechtop sta, maar in vergelijking met mijn oude Rulers zijn ze een tintje langer. Ik vermoed dat als ik ze in mondo260 zou krijgen, ze te kort zouden aanvoelen. Voor mij zou een licht gevoerde sok de problemen oplossen als ze te veel uitpakken, maar ze zijn zeker niet voor iedereen geschikt.

Ja, helemaal mee eens. In mijn geval gebruik ik een paar Footprint Game Changer elite inlegzolen, die een stuk dikker zijn dan de originele en de schoen beter laten passen, maar ik gebruik ook zero padding Smartwool sokken die erg dun zijn. Mijn voet is normaal van breedte, net aan de bovenkant van normaal en ze voelen nog steeds wat ruim aan. Qua lengte is mijn linkervoet precies 26,5 en ik kan de voorkant zeker voelen als ik rechtop sta, maar in vergelijking met mijn oude Rulers zijn ze een tintje langer. Ik vermoed dat als ik ze in mondo260 zou krijgen, ze te kort zouden aanvoelen. Voor mij zou een licht gevoerde sok de problemen oplossen als ze te veel uitlopen, maar ze zijn zeker niet voor iedereen.
Waar denk je dat het extra volume zit? Teenbreedte, middenvoet, wreef, enkel?

Ruim klinkt fijn voor mijn voeten, maar ik twijfel een beetje omdat ze zijn ontworpen door dezelfde man die Burton schoenen ontwerpt, die vreselijk zijn voor mijn voeten. Lekker ruim in de neus, maar veel te smal in de middenvoet.

Waar denk je dat het extra volume zit? Teenbreedte, middenvoet, wreef, enkel?

Ruim klinkt fijn voor mijn voeten, maar ik ben een beetje terughoudend omdat ze zijn ontworpen door dezelfde man die Burton-schoenen ontwerpt, die vreselijk zijn voor mijn voeten. Lekker ruim in de neus, maar veel te smal in de middenvoet.
Deze passen totaal niet zoals Burton-schoenen. Ze lijken gemaakt te zijn voor mensen met aanzienlijk bredere voeten; en ofwel een zeer hoge wreef, of grotere (vleziger) voeten. Ik heb geprobeerd een maat kleiner te nemen vanwege het extra volume, maar kon ze niet voor mijn voet laten werken. Ruime neus en zeer ruime middenvoet.

Deze passen helemaal niet zoals Burton-schoenen. Ze lijken gemaakt te zijn voor mensen met aanzienlijk bredere voeten; en ofwel zeer hoge wreef, of grotere (vleziger) voeten. Ik heb geprobeerd een maat kleiner te nemen vanwege het extra volume, maar kon ze niet laten werken voor mijn voet. Ruime neus en zeer ruime middenvoet.
Ik ben het hierboven mee eens. De lengte is vergelijkbaar met mijn zeer oude Burton Rulers, misschien een paar mm langer, maar al het andere is breder en het schuim in de voering is zachter - ik vermoed dat ze, aangezien ze deel uitmaken van Nidecker, ook voor comfort uit de doos gaan, maar ik heb zorgen over de levensduur van de voering. Ik zou zeggen dat als je ze meer dan 7-10 dagen per jaar gebruikt en je geen brede voeten hebt, je misschien naar iets anders wilt kijken. Mijn versleten Rulers, gedragen met een paar Smarwool zero cushion sokken, voelden bijvoorbeeld net zo strak aan als de gloednieuwe Bataleon, gedragen met een paar Smarwool targeted cushion sokken. Ik neem een gok met deze, maar ik heb plantaire fasciitis in mijn rechtervoet, dus minder druk werkt voor mij, maar ik raad ten zeerste aan ze zo lang mogelijk aan te houden voordat je je vastlegt. Dat gezegd hebbende, als de voering na een tijdje te veel uitpakt, als de schaal in orde is en je van de kleurstellingen houdt, is een aftermarket Intuition-voering niet overdreven duur (goedkoper dan een nieuwe schoen).

Ik heb ze net geprobeerd en denk dat ik misschien wat inzichten zal delen.

Ik draag meestal US 9-schoenen en ik zit meer in de buurt van een E-breedte. Ik heb Salomon Dialogue wide US9 en Ride Fuse US9.

De schoenen zijn goed gemaakt en voelen behoorlijk duurzaam aan.

Ik vind de tpu-teenkap leuk, zoals die op de Ride fuse. Mijn Salomon heeft schade aan de teenkap zonder deze functie.

Een belangrijk punt om over te praten zijn de agressieve schuimen die ze rond de hielpocket op de voeringen hebben. Die schuimen zijn dik en stijf. Ik realiseerde me niet dat ze zo stijf zouden zijn. Ze zijn tegelijkertijd goed en slecht. Als ik mijn voeten erin heb, voel ik dat mijn hielen zo vastzitten. Ik heb echter echt superveel moeite om mijn voeten erin te krijgen. Misschien wordt het makkelijker als het is ingelopen, maar wauw, het is zo moeilijk.

Dan de pasvorm. De pasvorm is erg precies. Mijn voeten zijn bijna precies 27 cm en deze schoenen passen zonder enige ruimte. De breedte lijkt prima te zijn met mijn E-voeten. Ik heb de binnenzool vergeleken tussen de Salsa en de andere twee schoenen. Ik ontdekte dat die van Bataleon op de een of andere manier 1 cm korter is. En ik heb het gevoel dat hij veel preciezer past.

Een ding dat ik niet leuk vind, is het ontwerp van het kuitgedeelte. De voeringen zijn vrij dik en de tong is erg stijf en gevormd. Om de een of andere reden zit de tong, als ik de Boa aantrek tot de gewenste strakheid, nog steeds op een of andere manier ver van de voering af. Er zit gewoon een opening en het voelt verkeerd aan. Dus mensen met dikke kuiten moeten hier misschien op letten.

Wat de afmetingen betreft, denk ik dat de lengte zeer vergelijkbaar is met de twee andere schoenen die ik heb. Hij is echter volumineuzer in hoogte en breedte vanwege de dikke voeringen.

De flex is behoorlijk stijf in vergelijking met Salomon Dialogue en Ride fuse. Als ik mijn fuse-schoenen veel aantrek, zijn ze misschien vergelijkbaar. Hij is zeker stijver dan ik had verwacht. Ter referentie: ik ben 180 lb.

Al met al denk ik dat dit goede schoenen zijn. Ik vind het ontwerp van het kuitgedeelte echter niet leuk, het lijkt voor de meeste mensen vrij smal te zijn. Ik heb gemengde gevoelens over de toegevoegde schuimen rond de hielpocket. Het is de eerste keer dat ik zoveel moeite heb om mijn voeten erin... en eruit te krijgen!

Ik hoop dat dit sommige mensen helpt als je ook geĂŻnteresseerd bent om er een te kopen. Probeer ze natuurlijk altijd eerst uit voordat je ze koopt.

View attachment 174554
Ik probeer nu thuis een Bataleon Acid 12.5. Hoewel de voering ook raar was en het de eerste keer super moeilijk was om erin te komen. Maar het was de tweede keer makkelijker nadat ik het wat had gebogen. Hij is ook behoorlijk stijf.

Ben je er blij mee? Zou je willen delen hoeveel hij is uitgelopen en hoeveel stijfheid hij heeft behouden?

Even een update na het vandaag voor het eerst op de berg te hebben bereden.

De pasvorm is geweldig en geen vreemde drukpunten of pijn, tenminste voor mij. Het midden van mijn voeten begon op de een of andere manier ruimer aan te voelen nadat ik een paar rondes had gereden. Ik kan de extra schuimrubberen delen rond de hiel voelen, maar niet in die mate dat het me pijn doet. Ik ontdekte ook dat mijn voeten groter zijn dan de inlegzolen. Ik ben best verrast dat de pasvorm goed aanvoelt. Misschien compenseert de dikke voering dat.

De laarzen reageren iets te veel naar mijn smaak, maar het is waarschijnlijk een goede zaak bij het carven en opladen. Vergeleken met mijn Salomon Dialogue van 50+ dagen is hij veel stijver en responsiever. Ik zette wat druk op mijn tenen en ik voel dat mijn carve aan de teenkant te ver ging. Ik denk dat ik de tong van de ride fuse beter vind, waar ik daadwerkelijk de manier kan veranderen waarop ik de veters vastmaak en hoeveel boa ik draai om de flexibiliteit ervan te regelen. Misschien kan de veterversie van Salsa hetzelfde doen, maar de tong lijkt me over het algemeen erg stijf. Ik wil wel wat boa in mijn leven. De veters zijn gewoon een beetje rommelig, vooral als de grond nat is.

Wat betreft het in de laarzen steken van de voeten... Ik kan zien dat het voor mij na verloop van tijd gemakkelijker kan worden om erin te komen. Ik ontdekte dat het belangrijk is om ervoor te zorgen dat ik de voorkant van de voering omhoog trek als ik mijn voet erin zet, zodat er meer ruimte ontstaat. Ik ben er tenminste in geslaagd ze aan te trekken en te genieten van mijn dag snowboarden.
Ik probeer momenteel thuis een Bataleon Acid 12.5 uit. Hoewel de voering ook raar was en het de eerste keer super moeilijk was om erin te komen. Maar het was de tweede keer gemakkelijker nadat ik het wat had gebogen. Het is ook behoorlijk stijf.
Ben je er blij mee? Zou je willen delen hoeveel het is ingepakt en is het wat flexibeler geworden? Bedankt

ik heb de Bataleon Acid-schoen. Heb ook moeite om erin en eruit te komen
Ik probeer nu thuis een Bataleon Acid 12.5 uit. Dacht ook dat de liner raar was en het was super moeilijk om er de eerste keer in te komen. Maar het ging de tweede keer gemakkelijker nadat ik hem wat had gebogen. Hij is ook behoorlijk stijf.
Ben je er blij mee? Zou je willen delen hoeveel hij is uitgelopen en is hij wat flexibeler geworden? Bedankt

Discussion starter · #30 ·
Ik probeer nu thuis een Bataleon Acid 12.5 uit. Hoewel de liner raar was en het de eerste keer super moeilijk was om erin te komen. Maar het was de tweede keer gemakkelijker nadat ik het wat had gebogen. Het is ook behoorlijk stijf.
Ben je er blij mee? Zou je willen delen hoeveel het is uitgezakt en is het wat flexibeler geworden? Bedankt
Ik heb nu maar 2 dagen met de Bataleon Salsa Boa gereden. De tweede dag is het merkbaar gemakkelijker om mijn voeten erin te steken en ik raak er een beetje mee vertrouwd. Ik kan me voorstellen dat het alleen maar gemakkelijker en gemakkelijker zal worden. Ik denk dat het belangrijkste om op te letten is hoe klein het kuitgedeelte is. Ik heb E-voeten en in de laarzen voelen mijn voeten goed aan.

Mijn kuit is echter te groot voor de opening. Het doet niet echt pijn of zo. Gewoon de manier waarop de Boa het bovenste gedeelte sluit, je zult voelen dat het visueel niet strak is, alleen al door ernaar te kijken. Het is echter al strak en responsief. Als je het zo aantrekt dat de bovenkant sluit, wordt het veel te strak en te responsief. Je moet er een paar keer mee spelen om eraan te wennen.

Ik merkte ook dat de laarzen super omvangrijk zijn in de breedte en hoogte, maar de lengte is goed. Vergeleken met mijn Salomon Dialogue wide en Ride Fuse (allemaal US9) zijn deze laarzen omvangrijk. Ik denk dat het geen groot probleem is, aangezien de lengte in ieder geval vergelijkbaar is. Je moet misschien gewoon de enkelband en de teenband aanpassen om daar rekening mee te houden als je meerdere laarzen hebt.

Ik denk dat ik er over het algemeen blij mee ben en ik ga het houden. Ik zal Salsa wat meer gaan rijden en kan later een update geven.

De Salsa niet geprobeerd.

Ik bevond me in een situatie waarin de Bataleon Acid-boots de stijfste waren die in mijn land verkrijgbaar waren. De pasvorm is echter… ongebruikelijk :)

Ik heb ook de Bataleon Mosh geprobeerd. Ze zijn strak om voor de eerste keer aan te trekken en bijna onmogelijk om uit te trekken als je de liner niet genoeg losmaakt. De Mosh voelde stijver aan dan de specificaties suggereren. Wat de duurzaamheid betreft, weten we het nog niet zeker - misschien worden ze zachter na een paar keer rijden.

Tegelijkertijd kocht mijn vriendin de Mosh en had ze hetzelfde probleem met de tongsluiting. Ik ben er vrij zeker van dat de liner na verloop van tijd dunner wordt en dat de tongen beter op hun plaats komen. Nadat ze ze een paar keer thuis had gedragen, begon hun positie al natuurlijker aan te voelen.

Wat betreft de Acid-boots…
Mijn doel was om de stijfste boots te vinden die er zijn. Ik vond de look, de bouwkwaliteit, de stijfheid, de hielvastheid en het algehele comfort van de Acid-boots erg goed! Ik voelde echter iets te veel druk in het gebied tussen de wreef en de tenen, waar het onderste uiteinde van de tong zit. Na ze 15 minuten te hebben gedragen, werd het draaglijker. Vervolgens verwijderde ik de standaard inlegzolen om de dikte aan de voorkant te verminderen, wat de pasvorm verbeterde. Ik had dit probleem niet met de Mosh - ze voelden gewoon normaal strak aan, zoals nieuwe boots zouden moeten zijn. Qua lengte was de pasvorm precies. De volgende maat (+0,5) werkte niet - hij had geen hielvastheid en de boot werd plat aan de zijkanten bij het indrukken van de teenkant.

Ik ben gefrustreerd. Heeft iemand suggesties?

Ik denk dat Bataleon een paar behoorlijk interessante boots heeft gemaakt, maar de pasvorm is ongebruikelijk. Ik heb veel klachten en verraste reacties gezien over hoe ze passen.

De Salsa niet geprobeerd.

Ik bevond me in een situatie waarin de Bataleon Acid boots de stijfste waren die in mijn land verkrijgbaar waren. De pasvorm is echter… ongebruikelijk :)

Ik heb ook de Bataleon Mosh geprobeerd. Ze zijn strak om voor de eerste keer aan te trekken en bijna onmogelijk om uit te trekken als je de liner niet genoeg losmaakt. De Mosh voelde stijver aan dan de specificaties suggereren. Wat de duurzaamheid betreft, weten we het nog niet zeker - misschien worden ze zachter na een paar keer rijden.

Tegelijkertijd kocht mijn vriendin de Mosh en had ze hetzelfde probleem met de tongsluiting. Ik ben er vrij zeker van dat de liner na verloop van tijd dunner wordt en dat de tongen beter op hun plaats komen te zitten. Nadat ze ze een paar keer thuis had gedragen, begon hun positie al natuurlijker aan te voelen.

Wat betreft de Acid boots…
Mijn doel was om de stijfste boots te vinden die er zijn. Ik vond de look, de bouwkwaliteit, de stijfheid, de hielvastheid en het algehele comfort van de Acid boots erg goed! Ik voelde echter iets te veel druk in het gebied tussen de wreef en de tenen, waar het onderste uiteinde van de tong zit. Na ze 15 minuten te hebben gedragen, werd het draaglijker. Vervolgens verwijderde ik de standaard inlegzolen om de dikte aan de voorkant te verminderen, wat de pasvorm verbeterde. Ik had dit probleem niet met de Mosh - ze voelden gewoon normaal strak aan, zoals nieuwe boots zouden moeten aanvoelen. Qua lengte was de pasvorm precies goed. De volgende maat (+0,5) werkte niet - hij had geen hielvastheid en de boot werd plat aan de zijkanten bij het indrukken van de teenkant.

Ik ben gefrustreerd. Heeft iemand suggesties?

Ik denk dat Bataleon een paar behoorlijk interessante boots heeft gemaakt, maar de pasvorm is ongebruikelijk. Ik heb veel klachten en verraste reacties gezien over hoe ze passen.
Bedankt voor het delen. Het wordt beoordeeld als een 7/10, maar voelt behoorlijk stijf aan in vergelijking met andere merken.

Bataleon is een van de weinige merken met maat 12,5 (de andere is Salomon, maar de kwaliteit is achteruitgegaan), en de Acid past me goed in de neus en de hielvastheid lijkt goed te zijn op beide voeten (inclusief de kleinere). Maar ik vind het raar dat hij naar binnen vouwt als ik mijn been naar voren buig. Ik ben bang dat dit pijn kan veroorzaken. Bedoelde je dat met "wordt plat aan de zijkanten"?

Discussion starter · #33 ·
Ik denk persoonlijk dat de stijfheid vooral komt van de superhoge binnenschoen en een super stijve tong.

De binnenschoen zit erg hoog en is behoorlijk stevig uit de doos, waardoor de reactie op de tenen bijna te snel is. De tong voelt erg stijf aan, zelfs zonder de boa al te veel aan te spannen. Ik merkte dat ik wat moeite had met de draai aan de teenkant dan normaal, omdat ik niet echt naar de teen kon buigen. Ik hoop dat hij uiteindelijk zal inlopen.

Ik denk persoonlijk dat de stijfheid vooral komt van de superhoge voering en een super stijve tong.

De voering zit echt hoog en is behoorlijk stevig uit de doos, waardoor de reactie op de tenen bijna te snel is. De tong voelt erg stijf aan, zelfs zonder de boa te veel aan te spannen. Ik merkte dat ik meer moeite had met de bocht aan de teenkant dan normaal, omdat ik niet echt naar de teen kon buigen. Ik hoop dat het uiteindelijk zal inlopen.
Hoe vaak heb je het gedragen? Krijg je een vouw bovenop de voet bij het buigen en doet het pijn? Bedankt

Discussion starter · #35 ·
How many times have you worn it?Are you getting a crease on top of the foot when flexing and does it hurt? Thanks
Tot nu toe drie keer en ik moet het vaker dragen. Ik heb geen drukpunten op mijn voeten. Alleen de tong is te stijf.

Al drie keer tot nu toe en ik moet hem vaker dragen. Ik krijg geen drukpunten op mijn voeten. Alleen de tong is te stijf.
Hetzelfde hier. Twee keer gedragen, ik krijg geen drukpunten, maar de tong is stijf in vergelijking met medium flexibele laarzen waarbij ik niet echt kon voelen wat ik deed. Na een paar runs ben ik er echter mee gestopt om erover na te denken, dus het probleem draait meer om het moeten wennen aan de nieuwe laars, dan dat de laars moeilijk in te drukken is. Los daarvan, mijn voeten zijn smal, dus hoewel de lengte perfect is, voelen ze bijna als brede laarzen en in tegenstelling tot de meeste mensen die commentaar gaven, heb ik het gevoel dat ze van zijkant tot zijkant strakker zouden kunnen zijn, vooral rond mijn hiel, maar nog steeds geen hielverheffing voor mij. Ik heb licht gevoerde sokken moeten dragen, dus houd hier rekening mee als je een normale voetbreedte hebt, vooral als je geen aangepaste inlegzolen gebruikt, want die zouden in dat geval waarschijnlijk veel te ruim zijn.

Discussion starter · #37 ·
Dezelfde ervaring hier. Heb ze twee keer gedragen, ik krijg geen drukpunten, maar de tong is stijf in vergelijking met medium flex schoenen waarbij ik niet echt kon voelen wat ik aan het doen was. Maar na een paar runs ben ik er niet meer over gaan nadenken, dus het probleem zit meer in het moeten wennen aan de nieuwe schoen, dan dat de schoen moeilijk in te drukken is. Los daarvan, mijn voeten zijn smal, dus hoewel de lengte perfect is, voelen ze bijna als brede schoenen en in tegenstelling tot de meeste mensen die commentaar gaven, heb ik het gevoel dat ze van zijkant tot zijkant strakker zouden kunnen zijn, vooral rond mijn hiel, maar nog steeds geen hiel lift voor mij. Ik heb licht gevoerde sokken met deze moeten dragen, dus houd hier rekening mee als je een normale breedte voet hebt, vooral als je geen aangepaste inlegzolen gebruikt, want die zouden in dat geval waarschijnlijk veel te ruim zijn.
Ik heb US9 E voeten en ik denk dat de neusbox geweldig is, maar de hielpocket is wat breder. Ik heb ook wat ruimte in de hielregio. Het is grappig dat ze zoveel extra schuim op de liners hebben om je hielen vast te zetten, maar toch kan ik mijn hiel bewegen.

Ik denk dat die schuimen goed en slecht zijn. Geweldig dat ze die hebben, maar slecht als ze gewoon niet op de ideale posities zitten! Ik denk dat het misschien meer zin heeft om de liners iets te verminderen en de klanten de ruimte te geven om zich aan te passen indien nodig. Ik denk nog steeds dat die tong te stijf is, maar ik kan het laten werken. Ik denk dat het Ride Fuse tongontwerp tot nu toe mijn favoriet is. Genoeg ondersteuning ingebouwd om nog mee te geven als je duwt. Ik wil de Nidekcer Kita hybrid proberen, die volgens mij ook een vergelijkbaar tongontwerp heeft met de interne hielvergrendeling die wordt bestuurd door een zijdelingse boa.

Jullie deden niet aan flauwekul. Dit is de moeilijkste schoen om in te komen die ik ooit in mijn voet heb gestoken. Wat de meeste schoenen zijn. Zo verdomd. Dat is een serieuze H-bar op de voering. Zou veel levensduur moeten hebben. Mooi dicht schuim dat zijn vorm zou moeten behouden. Goed, maar niet te... iets, hielzak.

Blijkbaar wordt de keel van de laars meer geopend voor de '26-productie, en met slechts een beetje warmte om de voering te verzachten, is de laars 100x gemakkelijker om in te komen.
Ik ontdekte dat het trekken aan het kleine rode lipje om de gele touwen los te maken de sleutel was om erin en eruit te komen. Ze zijn als een berenval.

21 - 40 of 61 Posts