Snowboarding Forum - Snowboard Enthusiast Forums banner

Beste softboot carver

8K views 10 replies 11 participants last post by  Kijima  
#1 ·
Hallo,

Zijn er softboot carvers?

Ik snowboard al meer dan 30 jaar en ik ga graag snel en hard in de bochten.

Ik zou graag een board willen hebben waarmee ik de hele breedte van de piste kan bedwingen met mijn bochten en in alle rust kan genieten in de vroege ochtend op een goed geprepareerde piste.

Mijn huidige board is K2 Cold Shoulder en is niet stabiel genoeg bij hoge snelheid en daarom ben ik op zoek naar een alternatief board dat harder kan gaan en nog grotere carves kan maken met mijn hand op de grond in elke bocht. Ik kan mijn oude board gebruiken voor speelser boarden met de kinderen.

Ik heb de volgende boards bekeken:

Jones Freecarver 9000
Swoard Stoke
Korua Café racer
Kessler X-Carve White 23/24
Gray snowboards DESPERADO Ti TypeR

Ik ben 161 cm, 75 kg, schoenmaat 39. Ik snowboard voornamelijk op vrij ijzige oppervlakken in Finland.

Heeft iemand ervaring met de genoemde boards of merken?

#2 ·
Ik rock een amplid pentaquark voor snelle carving-taken. Het is super stabiel en is erg soepel als de pistes later op de dag wat gehakt worden. De antiphase-technologie werkt echt goed om het board gedempt en stabiel te houden, terwijl het toch een lichte en levendige rit is. Ik vind de look van Stranda's cheater ook mooi.

#3 ·
Stranda maakt een heleboel boards die dit doel zouden dienen... Ik heb een Shorty 164 en vind hem erg fijn om te carven en in open poeder. Ik ben 172 cm, 79 kg en blijkbaar maat 41 (in jullie rare eenheden). Ze maken ook kortere damesboards. Het heeft wat rocker in de neus & tail zoals je Cold Shoulder, dus het is echt soepel en vloeiend... je hoeft niet altijd op je hoede te zijn zoals bij een precisie, full-camber, BX-georiënteerd board. Maar het zal nog steeds over de heuvel carven met 70 km/u (wat mijn limiet lijkt te zijn, niet die van de boards).

#5 ·
Hoi,

Zijn er softboot carvers?

Ik snowboard al meer dan 30 jaar en ik ga graag snel en pus in bochten.

Ik zou graag een board willen hebben waarmee ik de hele breedte van de piste kan bedwingen met mijn bochten en in alle rust van de vroege ochtend op een goed geprepareerde piste kan genieten.

Mijn huidige board is K2 Cold Shoulder en is niet stabiel genoeg bij hoge snelheid en daarom ben ik op zoek naar een alternatief board dat harder kan gaan en nog grotere carves kan maken met mijn hand op de grond in elke bocht. Ik kan mijn oude board gebruiken voor speelser boarden met de kinderen.

Ik heb de volgende boards bekeken:

Jones Freecarver 9000
Swoard Stoke
Korua Café racer
Kessler X-Carve White 23/24
Gray snowboards DESPERADO Ti TypeR

Ik ben 161 cm, 75 kg, schoenmaat 39. Ik snowboard voornamelijk op vrij ijzige oppervlakken in Finland.

Is er iemand met ervaring met de genoemde boards of merken?
De Café Racer zal behoorlijk verschillen van degene die je hebt opgesomd. Heel erg op de achterste voet en de neus in- en uitschakelen, niet te veel duwen in en uit de flex. Het is op zich niet slecht, maar gewoon heel anders dan een Swoard, SG etc.

Als je naar een Kessler kijkt, kun je waarschijnlijk ook naar SG boards kijken. Kijima maakt blijkbaar ook uitstekende boards (er zijn een paar threads op dit forum). Misschien ook Nobile, ze produceren voor veel merken (waaronder Korua), maar ze hebben hun eigen lijn race- en carving boards (@Yeahti87 bezit er een).

#6 ·
Moi

... Als je naar een Kessler kijkt, kun je waarschijnlijk ook naar SG boards kijken. Kijima maakt blijkbaar ook uitstekende boards (er zijn een paar threads op dit forum). Misschien ook Nobile, ze produceren voor veel merken (waaronder Korua), maar ze hebben hun eigen lijn race- en carvingboards ...
Je kunt Kessler en SG en Oxcess vaak in de Alpen testen - google hun demodagen. Ik heb een Kessler, maar ik kom uit het andere kamp - Atomic Backlands op softboot boards zijn mijn ding. Daar ga ik naartoe... Er zijn veel softboot boards die heel goed carven. Ik kan ze niet allemaal rijden, dus ik heb geen ervaring met de Koura of Jones bijvoorbeeld, maar ik zou die eerst proberen, want racegerichte dingen zijn misschien te specifiek voor je behoeften. Dat gezegd hebbende, in Finland heb je het all-mountain-ding niet zo nodig.

Ik bedoel: ik carve alles, maar ik vind sommige speciale carvingboards een beetje te specifiek voor mijn smaak, dus het is de moeite waard om dingen op zijn minst persoonlijk uit te proberen, zodat je weet wat je krijgt.

#7 ·
Donek maakt een versie van Ryan Knaptons custom board (twin) en meer directionele softboot carvers. Als je wilt nerden en iets meer op maat wilt, zullen ze ook met je samenwerken om de juiste parameters voor jouw stijl en lichaam te selecteren. Natuurlijk kan hun spul prijzig zijn.