Snowboarding Forum - Snowboard Enthusiast Forums banner
401 - 415 of 415 Posts
Ik kan deze krijgen voor ongeveer $200...is er een significant verschil tussen de 2018's en de nieuwste?

Flow NX2 Fusion Snowboard Bindings 2018

Ook...mijn stijfste bindingen zijn de Arbor Cypress....deze Flows zouden stijver moeten zijn met hun ontwerp, toch?
Ik heb NX2 Hybrids. Ze zijn behoorlijk stijf. Eén ding dat ik merkte met stijve bindingen is dat als je schoen slecht past, een stijve binding voetpijn zal versterken. Tenminste, dat deed het bij mij. Vooral omdat je ze met de vastklemactie echt strak kunt aantrekken om slechte schoenen te compenseren. Maar het zal pijn doen, waarschijnlijk veel.

Als je een binding met achteringang hebt, wil je zeker iets dat ook op je voet kan klemmen. Ik had vroeger Flow 5's en ik schopte uiteindelijk met mijn voet in het board. Na een paar jaar kon je wat slijtage zien aan de teenkant van het board omdat ik de hele tijd met mijn voet erin schopte. Toegegeven, ik zit op een kleine heuvel en doe de bindingen de hele tijd vast. Maar het vastklemmen, of het nu Flow is of een ander systeem, is het absoluut waard. Het maakt het ook een stuk makkelijker om een strakke pasvorm te krijgen. Je kunt ze gemakkelijk te strak aandraaien en veel voetpijn veroorzaken. Dat kon ik echter nooit met de Flow 5's.

Achteringang is de juiste manier als je het hard wilt aanpakken en op een kleine heuvel staat.

Enkele bijgewerkte feedback.

Mijn pow board had altijd standaard bindingen (Union), maar mijn Cruiser board had altijd multi-entries (2016-2017 Flow NX2 - zowel Hybrid als Power Strap) die voor 90% worden gebruikt.

Flow NX2 bindingen waren best goed, maar de Hybrid Strap was gewoon verschrikkelijk (gaf de voorkeur aan de Power Strap, Hybrid Strap vereist te veel geklungel). Nadat ik er een paar seizoenen mee had gereden, verving ik ze door de GNU Mutants, die naar mijn mening gemakkelijker te gebruiken waren, omdat die ARS (Ankle Release Strap) best geweldig is. Had dit jaar zoveel sneeuw in Tahoe, dus ik heb opnieuw geüpgraded naar de GNU Freedoms voor Multi-Entry.

Afgelopen weekend had ik een botsing met mijn maat en hij sneed mijn Left GNU Freedoms, beschadigde de high back, beschadigde de kabel en de ARS release is nu "wobblier" dan de rechter binding. Contact opgenomen met GNU, vertelde hen dat ik onderdelen wilde kopen voor mijn binding om proactief de beschadigde onderdelen te vervangen (uiteraard geen garantie vanwege impactschade) omdat ik niet wil ontdekken of het kapot gaat als ik daadwerkelijk de berg af ga.

Er werd me verteld dat het er "OK" uitziet en dat

Onze onderdelen zijn alleen voor garantie en worden kosteloos naar klanten verzonden, dus het is het beste om ze alleen te proberen te verzenden als dat nodig is.
Dus wat gebeurt er een jaar later als de binding geen garantie meer heeft (heeft 1 jaar garantie), of bij schade door impact die niet onder de garantie valt? Wegwerpartikelen gezien ze geen vervangende onderdelen voor eindgebruikers verkopen?

Flow, Union en SP Bindings (Fastec) hebben geen problemen met het verkopen van vervangende onderdelen (niet-garantie) voor hun bindingen. Met dat alles gezegd, zal ik GNU rebrands van de SP Bindings vermijden. De GNU Freedom is een rebrand van de SP sLAB.one Multi-Entries, zij het met goedkopere componenten (sLAB.one heeft Aluminium ARS, metalen gespen, terwijl de GNU rebrand van plastic zijn gemaakt). Oorspronkelijk dacht ik dat SP Bindings uit Europa moesten worden gehaald, maar ontdekte dat "The Split Board Shop" een officiële distributeur in de VS is (na e-mailen van SP).

Hé jongens, denken jullie erover om nieuwe Flow step-in bindingen te kopen? Hoe bevallen ze je? Positieve of negatieve punten? Ze lijken zo handig. Bedankt. Vrede.?
Ik weet dat dit HEEL OUD is, maar mijn vriend en ik hebben allebei Flow step-in bindingen en we zijn er helemaal weg van. Snel en gemakkelijk in en uit te stappen. Hij heeft dit soort bindingen al minstens 5+ jaar (hij rijdt al 14-15 jaar). Ik vind ze leuk, maar ik weet dat ze niet ieders kopje thee zijn. Probeer ze te testen voordat je de overstap maakt!

Eens. Ik heb twee paar. Mijn favorieten zijn nx2. Heb net een paar Rome targas opgehaald. Ik vind ze leuk, maar ze reageren niet zo goed als mijn flows. Het moeilijkste is de installatie. Mensen hebben de neiging ze te strak aan te draaien, wat de instap bemoeilijkt.

Ik heb echter gemerkt dat de verstelschroef van de highback na verloop van tijd los kan komen. Moet het in de gaten houden.

Maken deze het makkelijker bij het uitstappen van een stoeltjeslift, kun je je schoen in de binding laten zitten met de hoge rug naar beneden en gewoon vastklikken als je afstapt - vraag voor een vriend ;)

Ook voor een 285 schoen is de aanbevolen maat L en niet XL of heeft het type schoen ook invloed op de beste pasvorm voor de bindingmaat?

Ik koop ook nieuwe schoenen, dus zijn er laarzen die niet bijzonder goed werken met de Flows om te vermijden
Nee, ik denk niet dat ze zo werken, tenzij je ze echt los houdt. Ik moet ze een beetje intrappen om ze passend te krijgen. Maar ik heb NX2 met active strap en ik vind ze erg strak om mijn voeten. Als je geen active strap hebt, zul je ze waarschijnlijk een beetje moeten intrappen, tenzij je ze los wilt.

Ik zou laarzen vermijden die geen stevige achterzool hebben. Ik had DC-laarzen en die hadden geen serieuze omsluiting op de hiel, en ze lieten uiteindelijk los. Alles met een zachte zool slijt op de voet die je altijd uittrekt, omdat deze in de binding moet glijden.

Ik was er helemaal geen fan van. Kreeg ze bij een compleet pakket omdat ze in feite gratis waren. Ik heb ze ongeveer 2 dagen gebruikt en daarna nooit meer. De highback kwam bij mij tijdens een run los en gelukkig ben ik niet gevallen.

Hallo mensen,

Ik heb eerder in de maand naar 2021 Flow op WWSRA gekeken en ze zien er geweldig uit. Ze hebben hun straps volledig vernieuwd en bieden een semi-rigide harde strap op veel bindingen aan. Dit gaat geweldig zijn voor het gemak van instap en controle. Dit is de grootste verandering voor Flow sinds NASTY werd geïntroduceerd. OPGEWONDEN!

Hallo mensen,

Ik heb eerder deze maand naar 2021 Flow bij WWSRA gekeken en ze zien er geweldig uit. Ze hebben hun straps volledig vernieuwd en bieden een semi-rigide harde strap aan op veel bindingen. Dit gaat geweldig zijn voor het gemak van instap en controle. Dit is de grootste verandering voor Flow sinds NASTY werd geïntroduceerd. STOKED!
Over nieuwe bindingen gesproken, welk flow-model zou je combineren met een signal yup?

Hoi mensen,

Ik heb eerder deze maand naar 2021 Flow bij WWSRA gekeken en ze zien er geweldig uit. Ze hebben hun straps volledig vernieuwd en bieden een semi-rigide harde strap aan op veel bindingen. Dit gaat geweldig zijn voor het gemak van instappen en controle. Dit is de grootste verandering voor Flow sinds NASTY werd geïntroduceerd. STOKED!
Pix? Pix nu. URL? Iets?

401 - 415 of 415 Posts