Snowboarding Forum - Snowboard Enthusiast Forums banner

Laten we je BOA repareren

39K views 23 replies 12 participants last post by  Clayton Bigsby  
#1 · (Edited)
Ik ga dit draadje starten voor alle BOA-gerelateerde reparaties en algemene info.

Ik ben de BOA-man in mijn vriendenkring, dus ik heb in de loop der jaren al heel wat BOA's gerepareerd, ze zijn vrij eenvoudig te repareren als je eenmaal over de angst heen bent van wat je waarschijnlijk van binnen zult aantreffen.
De mensen die ik in de loop der jaren heb gezien en die steeds BOA-problemen hebben, hebben dit allemaal gemeen: ze openen de tong van de schoen niet voorzichtig om hun voeten eruit te halen, ze klikken gewoon op de draaiknop en proberen hun voet uit de schoen te trekken. Dit snel afwikkelen is wat de schade aanricht, dus voorzichtig zijn hier zal je in de toekomst veel problemen besparen.

Dus laten we beginnen. Te beginnen met deze burton photon schoen.

Coiler.
Open hem met een schroevendraaier zoals hier, draai met de klok mee
156943

Verwijder de draaiknop en wikkel de draad af
156944

Om de draaiknop terug te plaatsen, trek je gewoon aan de onderste veters tot alles op één lijn staat en klik je hem er weer in. Ratel hem omhoog met de draaiknop en alles zal zichzelf perfect uitlijnen
156945

#2 ·
Vervolgens voor de zij-boa. Ik gebruik deze kleine boa-tool, maar ik heb net bevestigd dat het een 1,3 mm hex is
156946

1,3 mm hex
156947

Binnenkant ziet er zo uit
156948

Verwijder de spoel en wikkel de draad af, installeer deze vervolgens opnieuw door weer aan de veters te trekken totdat de spoel er weer in glijdt, installeer de draaiknop en draai hem vast.
156949

#3 ·
Vervolgens voor dit type BOA aan de zijkant van een Thirtytwo-schoen.
156950

Op het eerste gezicht lijkt er geen toegangspunt te zijn, maar daar zit het verstopt onder het buitenste schaalmateriaal. Druk erop en draai met de klok mee.
156951

Verwijder, ontrafel en installeer opnieuw door aan de draden te trekken zoals voorheen
156952

#18 ·
Volgende voor dit type BOA dat aan de zijkant van een Thirtytwo-schoen zit.
View attachment 156950
Op het eerste gezicht lijkt er geen toegangspunt te zijn, maar het zit verstopt onder het buitenste schaalmateriaal. Druk het eruit en draai met de klok mee. View attachment 156951
Verwijder, ontrafel en installeer opnieuw door aan de draden te trekken zoals voorheen
View attachment 156952
Welke kant duw je om deze eruit te halen? Ik ben bang dat ik de mijne kapot maak...

#13 ·
Geweldige post, bedankt Kijima.

bewerken: het lijkt erop dat gloednieuwe 2021 Adidas Acerras een probleem hebben met de zijdelingse boa die vast komt te zitten voordat ze gebruikt worden... kan dit op dezelfde manier worden opgelost, of is dit een probleem met de productiekwaliteit?

#14 ·
Geweldige post, bedankt Kijima.

edit: lijkt erop dat gloednieuwe 2021 Adidas Acerras een probleem hebben met de zij-boa die vast komt te zitten voordat ze gebruikt worden...kan dit op dezelfde manier worden opgelost, of is dit een probleem met de productiekwaliteit?
De meeste boa-problemen zijn gemakkelijk op te lossen, alleen continu gebruik als je een probleem hebt, beschadigt de draad.

#15 · (Edited)
Oké, laten we een draad vervangen. De gemakkelijkste manier is om een nieuwe draad van boa te gebruiken, draad van de bouwmarkt werkt ook, maar je moet de uiteinden puntlassen om te voorkomen dat ze rafelen. Vroeger gebruikte ik een autoaccu om de uiteinden te lassen, maar nu gebruik ik Burton-laarzen met de New England-touwen en die zijn veel comfortabeler dan de draden.

Dus, draai de draaiknop eruit zoals voorheen
156988

Laat alles eruit hangen
156989

Duw de draad terug door de sleuf en duw hem dan van de andere kant terug door het gat totdat hij vrijkomt. Verwijder vervolgens de kabel van de draaiknop en vervolgens van de laars zelf.
156990

Nu om de nieuwe kabel terug te plaatsen, uiteraard door de vetergaten van de laars halen, vergeet niet om hem door de laatste set gaten op de spoelbehuizing te halen lol, vraag me hoe ik dat geleerd heb :ROFLMAO:

Nu zou je een sleuf en een gat in de zijkant van de spoel moeten zien, je begint je draad door de sleuf te voeren, deze sleuf heeft een rode lijn erop getekend.
Dus door de sleuf, terug door de andere kant en dan de draad dubbel over in het gat en trek hem strak om hem op zijn plaats te vergrendelen.
Als de kabel is vergrendeld en terug door de sleuf is getrokken, kun je de spoel terugplaatsen door de veters weer door de laars te trekken en hem er weer in te plaatsen.
156991

#17 ·
Weet je welk nieuw England-touw werkt als vervanging voor veters?
Nee, dat weet ik niet, maar aangezien ik zelf fabrikant ben, zou ik zeggen dat er niets bijzonders is aan het Burton-touw en dat je het online kunt vinden of bij Burton kunt bestellen.
De Burton-spoel heeft maar één gat en ze knopen het touw gewoon dubbel om het vast te zetten.
156992

#22 ·
Even ter info.....als aanvulling hierop (ik weet dat het een beetje een ouder draadje is).....maar deze informatie zal anderen helpen die naar dit forum komen voor hulp.

BOA-vervangingsonderdelen zijn GRATIS. Je hoeft alleen maar hun online enquĂŞte in te vullen, de info voor je schoen in te vullen, ongeveer 5-7 dagen te wachten en het komt bij je thuis.

Hier is de link:

Het minstens een half dozijn keer gedaan voor verschillende schoenen. Eén keer voor de mijne en meerdere keren voor schoenen die ik heb doorverkocht. Best een geweldig bedrijf, super eenvoudig proces.

#23 ·
Ieder z'n eigen ding, maar ik kan me alleen vastleggen op veters, en dat is waarschijnlijk een van de redenen dat ik nog steeds mijn 10 jaar oude laarzen gebruik. Ik heb onlangs de Burton Kendo's opgezocht omdat mijn hiel loslaat van mijn rechterlaars, maar $2 ShoeGoo versus $400+ voor laarzen klonk beter.

Mijn kijk erop is dat als ik het BOA-systeem op de berg kapot maak, ik terug naar de auto moet om het te repareren, als ik tenminste de extra reparatieset heb meegenomen. Met mijn ouderwetse veters kan ik gewoon een knoop in de veters leggen en doorgaan of de extra veter gebruiken die ik in mijn dijbeenzak heb.

Ik denk dat het vastmaken van mijn laarzen en het vastmaken in mijn bindingen niet zo'n groot probleem is, of in ieder geval niet een groot genoeg probleem om het geld uit te geven om BOA-laarzen en step-in bindingen te kopen.

#24 ·
Nou, ik moest er eindelijk aan toegeven en een paar nieuwe laarzen kopen, en aangezien Burton geen paar met veters maakt, koos ik voor de Boa Photons. Ik heb gisteren mijn blazen warm gevormd, wat ze zeker comfortabeler maakte. Ik denk dat ik woensdag zal ontdekken wat waarschijnlijk mijn laatste dag van het jaar zal zijn (sluiting 14 april), misschien plaats ik donderdag een recensie over de Photons.